csendepluk
  • IČO: 70986479DS: 97zmifh

Základní škola

Aktuality

Boffin ve výuce

Novou učební pomůckou ve škole je elektronická stavebnice Boffin, konkrétně její 3 verze. K jejímu pořízení pomohl sběr papíru, který podpořili rodiče žáků a veřejnost.

Podstatou stavebnice je jednoduše spojovat prvky elektorinkých obvodů na základní desce tak, aby se například rozezvonil zvonek, roztočil motor, rozblikaly LEDky...

Každá stavebnice má velkou variabilitu v možnostech sestavení obvodů. Běžne z ní lze sestavit až 100 obvodů.

S elektronickou stavebnicí Boffin se tak děti jednoduchou a zábavnou formou naučí základům elektroniky a fyziky.

 

Ing. Petr Černošek 

ředitel 

Recitační soutěž

Druhý únorový den se všichni žáci naší školy sešli v páté třídě a vybraní soutěžící recitovali básně J. Žáčka, J. Skácela a dalších známých českých autorů.

Recitační soutěže se zúčastnilo 16 kluků a holek ve třech kategoriích. Mezi nejmenšími zvítězil Dominik Kubáč se stejnou básní o delfínech jako Natálka Čajánková z další kategorie druhé a třetí třídy. Velmi těžké bylo vybrat favorita ze čtvrté a páté třídy, jelikož se uvedli delšími a často i úsměvnými básněmi. S velkou radostí tak nakonec přebírala diplom za první místo Nela Geryková.

Děti byly oceněny sladkostmi, drobnými dárky a ti nejlepší pak inspirativními knihami, ale všichni účastníci si zasloužili obrovský potlesk za snahu a své výkony.

 

Mgr. Marcela Žingorová

třídní učitelka 5. třídy

Plaveme s radostí

Pravidelné lekce plavání se pomalu, ale jistě chýlí ke svému konci.

Již od začátku listopadu děti ze ZŠ Tichá vyrážely každou středu směr Frenštát pod Radhoštěm, kde na ně čekaly radosti i strasti vodní hladiny.

Starší děti, zkušení plavci, už spíše zdokonalovali své schopnosti, potápěli se hlouběji, plavali dále, skákali s menším ostychem... Pro děti mladší to byly první uplavané metry v hlubokém bazénu, pomalé odhazování záchranných rukávků a náročné výzvy, se kterými se statečně praly celých 10 lekcí.  Počáteční strach byl brzy překonán a děti se do bazénu pravidelně těšily

My můžeme jen žasnout, kolik různých aktivit a her měly paní lektorky pro děti připravené, a jak pestrá výuka ve vodě pro děti byla. 

Děti si odnáší nejen spoustu zážitků, ale také jistotu a sebedůvěru ve své plavecké schopnosti. 

Mgr. Kateřina Horáková, DiS.
třídní učitelka 1. třídy

ODIS pro nás

Pravidelně můžete před naší školou v zimních měsících vídat bílo-zelený autobus, který ovšem není objednaný k přepravě dětí.

Starší žáci do něj s doprovodem nastoupí, usadí se, neplatí jízdné, nýbrž se v něm vzdělávají. Řidiči autobusu v něm žáky informují o životním prostředí, recyklaci, dopravě, o inovacích a možnostech ochrany prostředí v souvislosti s dopravou.

Na rozdíl od jiných autobusů tento skrývá velkou obrazovku, na které žáci sledují zajímavou ukázku a o jejich pozornosti se pak přesvědčí pan řidič několika otázkami zaměřenými na detaily. Správné odpovědi jsou odměněny drobnými dárky.

I takto lze vést edukační program. Trochu netradičně, tajemně zprvu, ale pro děti interaktivním způsobem.

 

Mgr. Marcela Žingorová

třídní učitelka 5. třídy

Opět na bedně

Opět na bedně

Čtvrtek 26. ledna byl pro vybraný tým žáků třetího a čtvrtého ročníku šťastným dnem. Zúčastnil se korfbalového turnaje v Palkovicích, kde se tentokrát na palubovce domácího týmu utkaly týmy ZŠ Kozlovice a ZŠ Hukvaldy.

S velkým nadšením a očekáváním se všichni hráči vystřídali na hřišti, bohužel se nepoadřilo proměnit všechny šance. S hráči Kozlovic a Palkovic se podařilo vyhrát, nicméně prohra se silný týmem ostřílených hráčů basketbalu z Hukvald našim dětem zajistila krásné 2. místo.

 

Mgr. Marcela Žingorová

třídní učitelka 5. třídy

Včelka

Jednou z nejoblíbenějších aktivit dětí z první třídy je bezesporu Bee-Bot Včelka.

Včelka je robotická hračka, která je programovatelná, dokáže si zapamatovat spoustu pokynů a děti díky ní rozvíjí nejen prostorovou představivost, ale i logické myšlení nebo programování.

V první třídě je s Včelkou nejoblíbenější určitě aktivita, kdy jsou Včelce zadány pokyny k její trase a děti se snaží najít cílové políčko stejně správně, jako ho najde i Včelka. Včelku je možné využívat napříč všemi předměty, a děti se na její využití vždy velmi těší. 

Pro děti je Včelka příjemným oživením výuky, její využívání pravidelně provází spousta nadšeníradosti a nově nabytých vědomostí. 

 

Mgr. Kateřina Horáková, DiS.
třídní učitelka 1. třídy