Den dětí jsme letos ve třídě Včelky a Světlušky oslavili jednoduše, ale sladce – nanukem!
Každé dítko dostalo svou zmrzlou dobrotu, a bylo veselo. Někdo snědl nanuk rychlostí blesku, jiný ho stihl proměnit v lepkavou koupel rukou. A pak tu byli ti, co z něj udělali výtvarný projekt přímo na triko. No co, každé umění něco stojí!
Zkrátka oslava, jak má být. Smích, slunce, nanuky…a hodně mokrých ubrousků.
Monika Chumchalová, DiS.
třídní učitelka třídy Světlušky
V uplynulých dnech jsme se v naší třídě zaměřili na téma rodina.
Propojili jsme výtvarné, grafomotorické a praktické činnosti, abychom dětem hravou formou přiblížili, jak je rodina důležitá.
V ranním kruhu jsme si ukazovali na obrázcích jednotlivé členy rodiny a určovali jejich jména a postavení v rodině. Propojovali jsme jazykovou chvilku s cílem správného dýchání, artikulace a rozvojem komunikace (příběh: Rodina jede na výlet) společně s předmatematickými dovednostmi, kdy děti počítaly, kolik členů rodiny mají. Poslouchali jsme a tancovali na písničku "Muzikantská rodina" a děti se naučily také pohybovou říkanku "Co ta očka vidí".
V rámci grafomotoriky a nácviku správného držení tužky, koordinace oko - ruka a jemné motoriky byly dětem nabídnuty jako doplňková činnost pracovní listy zaměřené na toto téma. Děti také určovaly v pracovním listě, jaké činnosti doma dělá maminka a jaké tatínek a co mohou dělat ony samy.
Na závěr týdne si děti udělaly svůj vlastní domeček ze dřívek. Do domečku poté vlepily obrázek, do kterého nakreslily svou vlastní rodinu. Z této činnosti měly děti obrovskou radost a své domečky si mohly vzít proto domů na vyzdobení svých pokojíčků.
Rodina je pro děti bezpečným prostředím, kde se učí důležitým hodnotám, pravidlům a vztahům. Díky společným aktivitám, které jsme v naší třídě uskutečnili, mohly děti lépe pochopit, jaký význam má rodina a jak je důležité si navzájem pomáhat.
Mgr. Pavlína Buchtová
třídní učitelka ve třídě Včelek
Tento týden jsme se s dětmi vydali do světa indiánů – nejen hravě, ale i s důrazem na rozvoj dovedností a poznávání nových kultur.
Společně jsme si povídali o životě indiánů, jejich způsobu života a tradicích. Děti si zkoušely vyrobit indiánské čelenky a náhrdelníky, kde si procvičily jemnou motoriku, práci s barvami i trpělivost při navlékání korálků. Výtvarně se vyjádřily při malbě indiána a při tvorbě totemu. Nechyběly ani pohybové hry inspirované přírodou a životem indiánů, které dětem přinesly radost z pohybu a pomohly jim zdokonalovat obratnost i schopnost spolupráce. Zaposlouchali jsme se také do rytmů tradiční indiánské hudby, díky čemuž si děti rozvíjely hudební vnímání a cit pro rytmus. Celý týden byl plný tvořivosti, poznávání a zážitků – a ukázal, že učení může být zábavné, smysluplné a dobrodružné zároveň.
Monika Chumchalová, DiS.
třídní učitelka Světlušek
Ve čtvrtek 24. dubna nás na naší školní zahraděv MŠ navštívila skupin sokolníků s ukázkou dravých ptáků. Děti si tak z bezprostřední blízkosti mohly prohládnout několik druhů sov, od těch maličkých, až po krásného výra velkého. Viděly rozpětí křídel raroha velkého i let jednoho s nejrychlejších ptáků sokola stěhovavého. Nejen děti rozesmálo krátké vystoupení kondora havranovitého. A na závěr se seznámily s majestátním orlem stepním.
Lidka Šimíčková
třídní učitelka ve třídě Včelek