Naše 5. třída se zapojila do prestižní online soutěže Bobřík informatiky, kterou každoročně organizuje Katedra informatiky Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
Tato soutěž je určena pro základní i střední školy a testuje dovednosti a myšlení v oblasti informatiky a algoritmizace.
Průběh
Žáci měli možnost pracovat se speciálním testem ve své věkové kategorii – pro 5. ročník. Spadáme do kategorie „Benjamin“ (5.–6. ročník ZŠ).
Test probíhal online ve stanoveném časovém rámci a každý soutěžící získal své uživatelské heslo.
Co žáci získali
- Zkušenost s řešením úloh, které rozvíjejí logické myšlení, práci s informacemi a základní principy informatiky.
- Možnost vidět své výsledky, stáhnout si diplom nebo pamětní list, a porovnat se s ostatními účastníky.
- Motivaci do dalších podobných aktivit – účast v soutěži je vždy hodnotný přírůstek i pro školní portfolio.
Zhodnocení pro naši školu
Účast v této soutěži je pro naši 5. třídu velmi cenná. Ukázala, že i žáci tohoto věku mají kapacitu řešit úlohy mimo běžnou výuku – a že práce s počítačem, logika nebo algoritmizace je pro ně atraktivní.
Ing. Petr Černošek
ředitel
Na naší škole proběhl preventivní program zaměřený na péči o chrup. Program byl připraven pro všechny třídy.
Studentka zubní medicíny slečna Krpcová dětem poutavě vysvětlila rozdíl mezi mléčným a trvalým chrupem, popsala stavbu zubu a objasnila, proč je důležité pečovat o zuby pravidelně a správně. Žáci se dozvěděli, jak vzniká zubní kaz a jak mu lze předcházet vhodnou hygienou.
Součástí programu byla i praktická ukázka správné techniky čištění zubů. Každý žák měl svůj vlastní kartáček a mohl si nacvičit správné pohyby podle odborného vedení. Děti si program užily a aktivně se zapojovaly do všech částí.
Preventivní setkání bylo přínosné, zábavné a srozumitelné pro všechny věkové skupiny žáků. Jsme rádi, že jsme mohli tuto formu prevence do výuky zařadit, a rádi podobný program využijeme i v budoucnu.
Ing. Petr Černošek
ředitel
Když vládnou dýně …..
a vivid oranžová rozzáří nejen zahrady, zútulní vchody našich domů, ale přinese úsměv malým i velkým, je tu čas na veselý, i když strašidelný svátek Halloween.
Škola je od vstupních dveří, přes třídy až po družinu plná pavučin, pavoučků, netopýrů, ozdob v podobě dýní, duchů, kostlivců a samozřejmě čarodějnic. I spousta žáků se rázem proměnila v učně kouzelnické školy a zpestřila si tak páteční výuku 31. října. Pestrou škálu dětí v kostýmech ze 4. třídy si tak mohly prohlédnout ostatní děti, protože je navštívily s danou kouzelnou formulí „Trick or treat!“, a společně s dětmi ozvláštnily hodinu anglickým říkankami. Vykoledovaly si něco dobrého, potěšily děti i dospělé a vyzkoušely si tak klasickou aktivitu populární nejen v anglicky mluvících zemích.
Poté si v klidu povyprávěli o naší české tradici vzpomínky na zesnulé, na „Dušičky“, zdobení hrobů, zapalování svíček a porovnaly tak zvyky v různých zemích.
Klidné podzimní dny přejí žáci 4. třídy i s p. učitelkou.
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 5. třídy
V kouzelném prostředí Hukvald se tentokrát na podzim žáci 3.-5.ročníku vrátili v netradičních lekcích zpět ke kořenům a strávili 21. října 3 hodinky zážitkovou výukou, čímž malounko navázali na dubnový Den Země.
Třeťáci si vyzkoušeli ruční výrobu papíru, který si nakonec ozdobili dle svých zájmů květinami či obrázky svých idolů a dovezli domů.
Čtvrťáci si zopakovali téma fotosyntézy a nafilmovali tento nezbytný proces opravdu tak, že „vytvořili“ i malý kořínek, ze kterého vyrůstá statný strom, dávající nám kyslík, potřebný stín, vláhu atd. Druhá část byla zaměřena na potravinové vztahy v přírodě, poznávání ptáků a savců a související živočišnou základnou od bezobratlých po velké savce.
Páťáky zaujalo téma vlny, jejíž popularita se vrací na výsluní. Tkaní a tkalcovství bylo ve zdejším kraji zakořeněno od pradávna a přesto možnost „osahat“ si čištění a předení na moderních kolovratech bylo pro všechny absolutní novinkou. Součástí lekce bylo povídání od oveček po finální vlněný výrobek a poté vytvoření plstěného obrázku, na kterém si procvičili svou jemnou motoriku a kreativitu.
Děti byly nadšené, ruční práce a výrobky je nadchly, což je pro nás dobrá zpětná vazba.
Zároveň se těšíme na další nová témata.
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 4. třídy
22.10. navštívili druháci v centru Hubert dva výukové programy: Zpěv ptáků a Ze života včely. Potvrdili si známé nebo se dozvěděli nové informace o způsobu života živočichů.
Zkoumali je pod mikroskopem, luštili rébusy a proběhli se venku při pohybové aktivitě.
Věříme, že akce byla pro děti přínosná a nabyté vědomosti si ponechají na dlouho, stejně jako zážitkové dopoledne.
Mgr. Markéta Tesarčíková
třídní učitelka 2. třídy
