Výroba vlastních kalendářů
Začal nám nový kalendářní rok a ve spoustě domácností určitě visí nástěnný kalendář. Originální kalendáře mohou viset i v rodinách dětí ze 3. třídy. Ty totiž výtvarné aktivity od září až do prosince věnovaly jednomu velkému projektu: tvořily svůj vlastní kalendář.
Projekt to nebyl vůbec jednoduchý, i když se tak na první pohled může zdát. Každý měl totiž za úkol vytvořit celkem 12 tématických výkresů za použití různých výtvarných technik a to opravdu není jen tak. Do toho často hodila dětem vidle nemoc a mít kalendář složený jen z devíti či deseti měsíců přece nejde. Pro děti to také bylo vlastně poprvé, co viděly nějaký svůj projekt, kterému věnují tolik času, pomalu růst před očima. Díky tomu šlo rychle vidět, jak jim právě na této práci záleží, a jak se nemohou dočkat, až své výtvory donesou domů. Nelehkým úkolem také bylo udržet jazyk za zuby a neprozradit, co že to v té vývarce letos tvoří. S každým dalším hotovým měsícem byl cíl blíž a blíž. V polovině prosince už práce byla hlavně na mně. Všechny kalendáře bylo třeba včas doručit do tiskárny a dovézt zase zpět do školy. Napětí mezi dětmi panovalo až do posledních předvánočních dnů. Tiskárna totiž kalendáře doručila až poslední školní týden a dětem ještě chybělo své kalendáře zabalit a popsat.
Vše se ale stihlo a pod stromeček tak děti na Vánoce přispěly vlastním dárkem. Dárkem, kterému věnovaly spoustu času a úsilí, ale který je bude provázet celým rokem 2025, který pro ně a jejich rodiny bude, věřím, úspěšný.
Mgr. Kateřina Horáková, DiS.
třídní učitelka 3. třídy