Přidej slovo k slovu a utvářej rýmy,napiš krátkou báseň a k tomu dva šprýmy.
Šťastné číslo sedm, čili 7. února, přineslo štěstí hned několika žákům, kteří se nejen zúčastnili školního kola recitační soutěže, ale také obsadili vítězná místa. Báječnou soutěžní atmosféru vykouzlili všichni žáci naší školy, kteří se sešli a podpořili výkony svých spolužáků.
Soutěžilo se ve třech kategoriích. V první třídě obsadila první místo Terezka Mičulková, druhé R. Andělová, a třetí. R. Lukešová.
Ve druhé kategorii soutěžili žáci druhé a třetí třídy a zvítězila Veronika Hlaváčová. Druhé místo patřilo Š. Trinkewitzovi a třetí příčku obsadil R. Kundrát.
Třetí kategorii tvořili žáci čtvrté a páté třídy. Na prvním místě byla Dorotka Andělová, druhé místo získal D. Mičulek a třetí S. Tináková.
Za své výkony si zasloužili nejen velký potlesk, ale také hodnotné dárky. Poděkování patří rovněž skvělé porotě.
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 4. třídy
V pondělí, 5. 2., žáci ZŠ Tichá vyrazili na představení do Divadla loutek v Ostravě.
Děti z první, druhé a třetí třídy nedočkavě usedly do autobusu, plní očekávání, co je ten den potká. Pro spoustu z nich to totiž byla dokonce první návštěva divadla.
Představení, které děti shlédly, se jmenovalo Dášeňka. Příběh byl adaptací jednoho z nejnámějších dětských příběhů od Karla Čapka jen s drobnou změnou. Dášeňku nevychovává její psí maminka Iris, ale trojice kamarádů, vášnivých hráčů kuželek. Děti tak sledovaly, jak kamarádi podstupují těžší úkol než hrát kuželky, a to vychovat z maličkého štěňátka šikovnou a slušnou psí slečnu. Zjistí při tom, že mít psího kamaráda je velká radost, ale ještě větší starost a že pejsek potřebuje spoustu péče, trpělivosti, a hlavně lásky.
Všichni sledovali představení s nadšením, nechybělo velké množství vtipných momentů, při kterých se divadlo otřásalo smíchem, ale i chytlavých písniček, u kterých se zvesela tleskalo.
Děti na konci celé představení ocenily velkým potleskem a plní dojmů se mohly vydat autobusem zpátky do školy. Z představení si děti odnáší skvělý kulurní zážitek a hlavy plné smíchu. Věřím, že si zpestření výuky všichni dosytosti užili.
Mgr. Horáková Kateřina, DiS.
třídní učitelka 2. třídy
Náročná a snad i zábavná disciplína čekala na žáky 5. třídy v podobě únikové hry (únikovky).
Museli se dostat přes šest úkolů k dešifrovacímu klíčí, aby odhalili správné heslo pro vstup do zamčené komnaty.
Úkoly byly zaměřené na šifry, čtení a kódování.
Ing. Petr Černošek
ředitel
Okresní kolo soutěže Finanční gramotnost proběhlo na školách online formou.
Do tohoto kola postoupili 3 nejlepší řešitelé ze školního kola. Tým složený z Doroty Andělové, Ondřeje Piskoře a Filipa Skapky měl zodpovědět 15 otázek.
Ty se týkaly úroku, úvěru, stavebního spoření, ochranných prvků bankovek... Tým měl na zodpovězení všech otázek 45 minut.
Důležitou dovedností byla vzájemné koordinace členů a časový harmonogram. Výlsedek nám prozradil, že získali 18 bodů z 20.
Uvidíme, jestli to bude stačit na postup do krajského kola. V tom je potřeba zpracovat případovou studii, kterou zhodnotí odborná porota.
Ing. Petr Černošek
ředitel
Po vánočních prázdninách se třeťáci zase potkali ve svých lavicích a měli si toho spoustu co říci. Jaké dárky od Ježíška dostali, jak u nich probíhala štědrovečerní večeře, zda byli někde s rodinou na výletě a co teprve oslava Nového roku!
A protože toho měl na srdci každý dost, napsali každý sám za sebe krátké poděkování Ježíškovi. Někteří se zaměřili na dárky, druzí zase na to, že byli moc rádi, že mohli být jako rodina pospolu.
S jedním pěkným dárkem se pochlupila také Liduška, která jej přinesla ukázat do školy. Byl to mikroskop! Liduška si připravila hned několik preparátů, které si mohli její spolužáci během hodiny prvouky prohlédnout. Také vysvětlila, jak se s mikroskopem pracuje a co všechno už si přes něj prohlédla ona sama. Děkujeme Lidce za pěknou ukázku!
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 3. třídy
Ve čtvrtek 18. ledna přijel ke škole autobus speciálně upravený tak, aby v něm mohly probíhat besedy s žáky na téma cestování veřejnou dopravou.
Žáci se mohli seznámit s různými druhy dopravních prostředků, s výhodami jejich využití v MHD, získali informace o integrovaném dopravním systému, o výhodách předplacených karet ODIS.
Cílem těchto přednášek je propojení otázek ekologie a častějšího využití veřejné hromadné dopravy k udržení našeho životního prostředí.
Mgr. Ivana Bednářová
zástupkyně ředitele pro 1. stupeň ZŠ