csendepluk
  • IČO: 70986479

Základní škola

Aktuality

Soutěž v programování

Minulý týden jsme si hodinu Informatiky zpestřili závodem v programování.

Závod byl zajímavý také tím, že si jej připravili 2 žáci 5. třídy pro své spolužáky (Odřej Piskoř, Matyáš Kocián).

Kluci připravili pro spolužáky velkoformátovou dráhu, diplomy a medaile. Přípravě věnovali opravdu hodně času. K tomu skvěle využili i nových dovedností, které získali v počítačovém kroužku.

Závod nebyl lehký - propojoval programovací jazyk, angličtinu a prostorovou představivost. Ne vždy se soutěžícím dařilo, aby robot jel do míst, kde na něj čekaly potřebné body.

Roboti nám ukázali, že ne vždy je snadné tyto technologie ovládat, a také to, že nejsou zcela dokonalé. To však není důvod nepokusit se pochopit jejich fungování.

 

Ing. Petr Černošek

ředitel

Sférické kino

Do školy přijelo kino!

V tělocvičně čekal žáky 1. a 2. třídy program sférického kina – Čtyři roční období.

Tento vzdělávací animovaný film žákům objasnil, jakým způsobem a z jakého důvodu se střídají roční období.

Žáci 3. a 5. třídy měli téma Vesmír, čtvrťáci Molekulárium.

 

Mgr. Dita Bezručová

třídní učitelka 1. třídy

Voda neživá

Voda  jako jeden z nejdůležitějších elementů pro život ve třech skupenstvích byla tématem praktické výuky žáků 3. a 4. ročníku naší školy.

8. března jsme se autobusem dopravili do Ostravy Vítkovic. Svět techniky byl místem našeho pátečního vzdělávání. Skupina mladších žáků doplněných o několik čtvrťáků začala se zkoumáním pevného, kapalného i plynného skupenství vody v chemické laboratoři. Důležitá byla počáteční instruktáž o bezpečné práci a dodržování správných postupů při tání, práci s ohněm, chemickými pomůckami. Objevování těchto procesů, porovnávání se skutečností a zápis do vědeckého deníku, to vše zahaleno do bílých pracovních plášťů, děti velmi bavily. Věřme, že si vše také lépe uchovají v paměti.

Děti starší mezitím procházely dalšími dvěma patry, která nabízejí možnosti zkoumání lidského těla, ochrany životního prostředí, možností složité existence handicapovaných lidí – slepých, hluchých, imobilních. Rozmanitost expozic tak dávají možnost vyhovět zájmům všech návštěvníků – malých i dospělých, nejen najít ale i osahat si spoustu exponátů.

Skupiny se pak vyměnily a všichni tak měli možnost odnést si co nejvíce zážitků vyzkoušených na vlastních tělech či pomocí pokusů.

Přestože se do těchto prostor i několik dětí již dříve podívalo, výuka v laboratořích je stále atraktivní formou vzdělávání, kterou běžně nemohou zažít.

 

Mgr. Marcela Žingorová

třídní učitelka 4. třídy

Pěvecká soutěž – školní kolo

Ve středu 6. března se sešli všichni žáci naší školy a učitelé včetně pana ředitele v jedné třídě, aby si poslechli nejlepší zpěváky v naší škole.

Konalo se totiž školní kolo pěvecké soutěže, ve které vybraní žáci se zlatem v hrdle zazpívali svou píseň.

V I. kategorii (1. třída) získala 1. místo T. Mičulková, 2. místo R. Andělová a 3. místo N. Fuňková.

Ve II. kategorii, kde se utkali žáci 2. a 3. třídy, obsadil 1. místo Š. Trinkewitz, 2. místo získala V. Hlaváčová a 3. místo B. Jurek.

Poslední kategorie byla pro žáky 4. a 5. třídy. Zlaté 1. místo si vyzpívala M. Michnová, 2. místo D. Andělová a 3. místo S. Galko.

 

Všem soutěžícím žákům blahopřejeme.

 

Mgr. Dita Bezručová

třídní učitelka 1. třídy

Matematika v praxi - 1. třída

Prvňáčci se naučili počítat do 10 a jde jim to skvěle. V lavicích sčítají a odčítají bezchybně, takže to zbývalo jen vyzkoušet v praxi.

S paní učitelkou se třída vydala do místního obchodu, kde si děti měly za úkol koupit svačinku za 10 Kč. Nakupování všechny bavilo, děti horlivě počítaly, aby si toho mohly nakoupit co nejvíc.

Děkujeme našim paním prodavačkám za jejich trpělivost a úsměv, protože jsme se dnes naučili novou dovednost – sám nakupovat. 

 

Mgr. Dita Bezručová

třídní učitelka 1. třídy

Úniková hra na ZŠ Záhuní

Neodmítli jsme pozvání ZŠ Záhuní pro žáky 5. ročníku. Jednalo se o vyzkoušení si všeobecných znalostí pomocí únikové hry.

Tu si pedagogové připravili společně s žáky školy. Naši páťáci měli možnost si školu v rámci hry projít a vyřešit tak všechny úkoly, které je přivedly k truhle s pokladem.

Po návratu zpět jsem si udělali zpětnou vazbu, jestli se akce našim žákům líbila.

 

Ing. Petr Černošek

ředitel