Dne 2. března navštívily naši školu studentky zdravotnických studií. Pro žáky 4. třídy měly připraven program zaměřený na prevenci infekčních onemocnění.
Žáci si hravou formou ověřili, co o této problematice již ví a dozvěděli se také mnoho nových informací. Nechyběly ani interaktivní hry, pokusy a praktické ukázky, jak se nemocem bránit.
Pevně věříme, že teď už na nebezpečné viry a bakterie vyzrajeme 🙂.
Pro pátou třídu studentky připravily preventivní program na téma kouření.
Mgr. Marcela Valchařová
třídní učitelka 4. třídy
Ing. Petr Černošek
ředitel
Novou učební pomůckou ve škole je elektronická stavebnice Boffin, konkrétně její 3 verze. K jejímu pořízení pomohl sběr papíru, který podpořili rodiče žáků a veřejnost.
Podstatou stavebnice je jednoduše spojovat prvky elektorinkých obvodů na základní desce tak, aby se například rozezvonil zvonek, roztočil motor, rozblikaly LEDky...
Každá stavebnice má velkou variabilitu v možnostech sestavení obvodů. Běžne z ní lze sestavit až 100 obvodů.
S elektronickou stavebnicí Boffin se tak děti jednoduchou a zábavnou formou naučí základům elektroniky a fyziky.
Ing. Petr Černošek
ředitel
Druhý únorový den se všichni žáci naší školy sešli v páté třídě a vybraní soutěžící recitovali básně J. Žáčka, J. Skácela a dalších známých českých autorů.
Recitační soutěže se zúčastnilo 16 kluků a holek ve třech kategoriích. Mezi nejmenšími zvítězil Dominik Kubáč se stejnou básní o delfínech jako Natálka Čajánková z další kategorie druhé a třetí třídy. Velmi těžké bylo vybrat favorita ze čtvrté a páté třídy, jelikož se uvedli delšími a často i úsměvnými básněmi. S velkou radostí tak nakonec přebírala diplom za první místo Nela Geryková.
Děti byly oceněny sladkostmi, drobnými dárky a ti nejlepší pak inspirativními knihami, ale všichni účastníci si zasloužili obrovský potlesk za snahu a své výkony.
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 5. třídy
Pravidelné lekce plavání se pomalu, ale jistě chýlí ke svému konci.
Již od začátku listopadu děti ze ZŠ Tichá vyrážely každou středu směr Frenštát pod Radhoštěm, kde na ně čekaly radosti i strasti vodní hladiny.
Starší děti, zkušení plavci, už spíše zdokonalovali své schopnosti, potápěli se hlouběji, plavali dále, skákali s menším ostychem... Pro děti mladší to byly první uplavané metry v hlubokém bazénu, pomalé odhazování záchranných rukávků a náročné výzvy, se kterými se statečně praly celých 10 lekcí. Počáteční strach byl brzy překonán a děti se do bazénu pravidelně těšily.
My můžeme jen žasnout, kolik různých aktivit a her měly paní lektorky pro děti připravené, a jak pestrá výuka ve vodě pro děti byla.
Děti si odnáší nejen spoustu zážitků, ale také jistotu a sebedůvěru ve své plavecké schopnosti.
Mgr. Kateřina Horáková, DiS.
třídní učitelka 1. třídy