Páťáci se v rámci výuky informatiky seznámili s roboty Edison. Ti nás budou provázet výukou ještě několik týdnů.
Pomocí nich si žáci osvojí základy programování a procvičí si prostorovou představivost.
Roboti reagují na zvuk, světlo, překážky a vodící čáry. Je možné je naprogramovat v blokově zaměřených programech.
Ing. Petr Černošek
ředitel
Přidej slovo k slovu a utvářej rýmy,napiš krátkou báseň a k tomu dva šprýmy.
Šťastné číslo sedm, čili 7. února, přineslo štěstí hned několika žákům, kteří se nejen zúčastnili školního kola recitační soutěže, ale také obsadili vítězná místa. Báječnou soutěžní atmosféru vykouzlili všichni žáci naší školy, kteří se sešli a podpořili výkony svých spolužáků.
Soutěžilo se ve třech kategoriích. V první třídě obsadila první místo Terezka Mičulková, druhé R. Andělová, a třetí. R. Lukešová.
Ve druhé kategorii soutěžili žáci druhé a třetí třídy a zvítězila Veronika Hlaváčová. Druhé místo patřilo Š. Trinkewitzovi a třetí příčku obsadil R. Kundrát.
Třetí kategorii tvořili žáci čtvrté a páté třídy. Na prvním místě byla Dorotka Andělová, druhé místo získal D. Mičulek a třetí S. Tináková.
Za své výkony si zasloužili nejen velký potlesk, ale také hodnotné dárky. Poděkování patří rovněž skvělé porotě.
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 4. třídy
V pondělí, 5. 2., žáci ZŠ Tichá vyrazili na představení do Divadla loutek v Ostravě.
Děti z první, druhé a třetí třídy nedočkavě usedly do autobusu, plní očekávání, co je ten den potká. Pro spoustu z nich to totiž byla dokonce první návštěva divadla.
Představení, které děti shlédly, se jmenovalo Dášeňka. Příběh byl adaptací jednoho z nejnámějších dětských příběhů od Karla Čapka jen s drobnou změnou. Dášeňku nevychovává její psí maminka Iris, ale trojice kamarádů, vášnivých hráčů kuželek. Děti tak sledovaly, jak kamarádi podstupují těžší úkol než hrát kuželky, a to vychovat z maličkého štěňátka šikovnou a slušnou psí slečnu. Zjistí při tom, že mít psího kamaráda je velká radost, ale ještě větší starost a že pejsek potřebuje spoustu péče, trpělivosti, a hlavně lásky.
Všichni sledovali představení s nadšením, nechybělo velké množství vtipných momentů, při kterých se divadlo otřásalo smíchem, ale i chytlavých písniček, u kterých se zvesela tleskalo.
Děti na konci celé představení ocenily velkým potleskem a plní dojmů se mohly vydat autobusem zpátky do školy. Z představení si děti odnáší skvělý kulurní zážitek a hlavy plné smíchu. Věřím, že si zpestření výuky všichni dosytosti užili.
Mgr. Horáková Kateřina, DiS.
třídní učitelka 2. třídy
Náročná a snad i zábavná disciplína čekala na žáky 5. třídy v podobě únikové hry (únikovky).
Museli se dostat přes šest úkolů k dešifrovacímu klíčí, aby odhalili správné heslo pro vstup do zamčené komnaty.
Úkoly byly zaměřené na šifry, čtení a kódování.
Ing. Petr Černošek
ředitel
Okresní kolo soutěže Finanční gramotnost proběhlo na školách online formou.
Do tohoto kola postoupili 3 nejlepší řešitelé ze školního kola. Tým složený z Doroty Andělové, Ondřeje Piskoře a Filipa Skapky měl zodpovědět 15 otázek.
Ty se týkaly úroku, úvěru, stavebního spoření, ochranných prvků bankovek... Tým měl na zodpovězení všech otázek 45 minut.
Důležitou dovedností byla vzájemné koordinace členů a časový harmonogram. Výlsedek nám prozradil, že získali 18 bodů z 20.
Uvidíme, jestli to bude stačit na postup do krajského kola. V tom je potřeba zpracovat případovou studii, kterou zhodnotí odborná porota.
Ing. Petr Černošek
ředitel
