Ve středu proběhl v naší MŠ veselý karneval plný tance, her a zábavy. Děti si užily diskotéku, kde se v rytmu hudby vyřádily v krásných maskách. Po celé dopoledne probíhaly různé soutěže, ve kterých si děti vyzkoušely svou šikovnost a odvahu. Malí účastníci si mohli vysoutěžit diplom, medaili a nebo něco malého na zub. Barevná výzdoba a veselé kostýmy vytvořily kouzelnou atmosféru. Děti se radovaly z každé hry a užívaly si tak netradiční chvíle se svými kamarády.
Moc děkujeme rodičům za krásné masky, které pro své děti připravili.
Monika Chumchalová, DiS.
třídní uřitelka Světlušek
Dnes jsme se s dětmi vydali do ZŠ, kde byl pro nás připravený projekt ,,Od záchranných programů k chovatelství¨. Děti se seznámily s chovem exotických ptáků a jejich ochranou. Živá expozice jim přiblížila 18 druhů ptactva zblízka. Naučily se, jak se o ně správně starat a proč je důležitá péče o ohrožené druhy. Fotografie a interaktivní aktivity děti zapojily do poznávání přírody. Největší nadšení vzbudila možnost pozorovat ptáky na vlastní oči či možnost mít některé druhy na rukou, nebo je vidět v letu. Tento program v dětech posílil vztah a zodpovědnost k přírodě.
Monika Chumchalová, DiS.
třídní učitelka Světlušek
Žáci čtvrté a páté třídy měli možnost zúčastnit se zajímavé besedy s lektorem Mgr. Lukášem Látalem, který se věnuje aktuálním tématům spojeným s riziky internetu a moderních komunikačních technologií.
Ve svém preventivním programu se zaměřil na důležitá témata, jako jsou kyberšikana, sexting, kybergrooming, netolismus, hoaxy a nástrahy různých sociálních sítí. Žáci se dozvěděli, jak rozpoznat nebezpečné situace a jak správně reagovat, pokud se s nimi setkají při používání mobilu nebo internetu.
Během besedy si žáci vyzkoušeli modelové situace a diskutovali o tom, jak by postupovali například v případě kyberšikany. Díky interaktivnímu přístupu si lépe uvědomili rizika digitálního světa a naučili se, jak se chránit.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 4. třídy
Snad každé dítě je soutěživé a rádo vyhrává. Tak jsme si pro žáky připravili soutěž ve skládání puzzlí. Soutěžily proti sobě dvojičky, které dostaly stejný motiv puzzlí.
Z každé třídy byl vždy jeden vítěz, který byl odměněn malou dobrůtkou a ponožkami.
Veronika Pitrová
vychovatelka
Žáci 4. třídy navštívili edukační program zaměřený na biblioterapii. Měli jedinečnou příležitost setkat se s autorem Dušanem Rušarem, který jim představil svou knihu Strakáč a Tioni.
Příběh knihy se dotýká tématu nemoci vitiligo, vyčleňování z kolektivu a posměchu. Autor poutavě propojoval děj s emocemi dětí pomocí různých otázek – ptal se jich, jak by se cítily, kdyby se jim někdo smál, komu by se svěřily a jak by reagovaly. Díky interaktivní formě se žáci aktivně zapojovali a zamýšleli se nad tímto důležitým tématem.
Ve třídě již dříve četli další autorovu knihu Zachariáš a studená voda, která se jim velmi líbila. Program tak navázal na jejich předchozí zkušenost s autorovou tvorbou. Celé setkání bylo pro děti velmi obohacující a pomohlo jim lépe porozumět empatii, přijetí odlišností a síle přátelství.
Poděkování patří samotnému autorovi Danielu Rušarovi za inspirativní setkání, stejně tak i sdružení MAP Frenštát pod Radhoštěm a knihovně ve Frenštátě pod Radhoštěm za organizaci tohoto programu.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 4. třídy
