Žáci čtvrté a páté třídy měli možnost zúčastnit se zajímavé besedy s lektorem Mgr. Lukášem Látalem, který se věnuje aktuálním tématům spojeným s riziky internetu a moderních komunikačních technologií.
Ve svém preventivním programu se zaměřil na důležitá témata, jako jsou kyberšikana, sexting, kybergrooming, netolismus, hoaxy a nástrahy různých sociálních sítí. Žáci se dozvěděli, jak rozpoznat nebezpečné situace a jak správně reagovat, pokud se s nimi setkají při používání mobilu nebo internetu.
Během besedy si žáci vyzkoušeli modelové situace a diskutovali o tom, jak by postupovali například v případě kyberšikany. Díky interaktivnímu přístupu si lépe uvědomili rizika digitálního světa a naučili se, jak se chránit.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 4. třídy
Žáci 4. třídy navštívili edukační program zaměřený na biblioterapii. Měli jedinečnou příležitost setkat se s autorem Dušanem Rušarem, který jim představil svou knihu Strakáč a Tioni.
Příběh knihy se dotýká tématu nemoci vitiligo, vyčleňování z kolektivu a posměchu. Autor poutavě propojoval děj s emocemi dětí pomocí různých otázek – ptal se jich, jak by se cítily, kdyby se jim někdo smál, komu by se svěřily a jak by reagovaly. Díky interaktivní formě se žáci aktivně zapojovali a zamýšleli se nad tímto důležitým tématem.
Ve třídě již dříve četli další autorovu knihu Zachariáš a studená voda, která se jim velmi líbila. Program tak navázal na jejich předchozí zkušenost s autorovou tvorbou. Celé setkání bylo pro děti velmi obohacující a pomohlo jim lépe porozumět empatii, přijetí odlišností a síle přátelství.
Poděkování patří samotnému autorovi Danielu Rušarovi za inspirativní setkání, stejně tak i sdružení MAP Frenštát pod Radhoštěm a knihovně ve Frenštátě pod Radhoštěm za organizaci tohoto programu.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 4. třídy
V pátek 24. ledna zažily děti ze 3. a 4. třídy nezapomenutelný den v Planetáriu v Ostravě. Program začal odbornou přednáškou na téma hvězd, souhvězdí, planet a galaxií. Paní přednášející poutavě vyprávěla také příběhy spojené se souhvězdími, které děti zaujaly. Po přednášce následovalo promítání filmu Dinosauři: Příběh přežití, který všechny vtáhl do fascinujícího světa pravěku.
Ve druhé části programu si děti mohly prohlédnout prostory planetária a interaktivní expozice. Měly příležitost vidět, jak vzniká tornádo, jak se mění spektrum světla, pozorovat pohyb Země kolem Slunce anebo si vyzkoušet funkci termokamery. Děti si odnesly nové vědomosti o vesmíru a přírodních jevech. Celý výlet byl skvělou kombinací poznání a zábavy.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka učitelka 4. třídy
Začal nám nový kalendářní rok a ve spoustě domácností určitě visí nástěnný kalendář. Originální kalendáře mohou viset i v rodinách dětí ze 3. třídy. Ty totiž výtvarné aktivity od září až do prosince věnovaly jednomu velkému projektu: tvořily svůj vlastní kalendář.
Projekt to nebyl vůbec jednoduchý, i když se tak na první pohled může zdát. Každý měl totiž za úkol vytvořit celkem 12 tématických výkresů za použití různých výtvarných technik a to opravdu není jen tak. Do toho často hodila dětem vidle nemoc a mít kalendář složený jen z devíti či deseti měsíců přece nejde. Pro děti to také bylo vlastně poprvé, co viděly nějaký svůj projekt, kterému věnují tolik času, pomalu růst před očima. Díky tomu šlo rychle vidět, jak jim právě na této práci záleží, a jak se nemohou dočkat, až své výtvory donesou domů. Nelehkým úkolem také bylo udržet jazyk za zuby a neprozradit, co že to v té vývarce letos tvoří. S každým dalším hotovým měsícem byl cíl blíž a blíž. V polovině prosince už práce byla hlavně na mně. Všechny kalendáře bylo třeba včas doručit do tiskárny a dovézt zase zpět do školy. Napětí mezi dětmi panovalo až do posledních předvánočních dnů. Tiskárna totiž kalendáře doručila až poslední školní týden a dětem ještě chybělo své kalendáře zabalit a popsat.
Vše se ale stihlo a pod stromeček tak děti na Vánoce přispěly vlastním dárkem. Dárkem, kterému věnovaly spoustu času a úsilí, ale který je bude provázet celým rokem 2025, který pro ně a jejich rodiny bude, věřím, úspěšný.
Mgr. Kateřina Horáková, DiS.
třídní učitelka 3. třídy
Nejen potravou živ je člověk, někdy nám více pomůže nebo potěší pohlazení či maličkost. A tou také byly návštěvy žáků 5. třídy naší školy v Karmelu. Děti měly možnost si prohlédnout domov hendikepovaných obyvatel a uživatelů Karmelu, viděly jejich výrobky a s některými si také u jednoho stolu vyrobily vánoční dekoraci.
Strávili jsme čas nejen tvořením, ale i společným zpěvem koled. Obohacení prožitků na obou stranách určitě rozšířilo obzory poznání, tolerance a radost klientů vykouzlilo úsměvy i dětem.
Přejeme tímto všem krásné svátky a pevné zdraví do nového roku.
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 5. třídy