Do páté třídy zavítali Vojta a Soňa z Úžasného divadla fyziky z Brna, aby žákům ukázali, že fyzika může být opravdu zábavná. Společně si vysvětlili, co je to těžiště, a pomocí různých pokusů objevovali, jak funguje v praxi. Děti si samy vyzkoušely, kde mají své vlastní těžiště, a s nadšením sledovaly, jak se těžiště projevuje v pohybu i rovnováze.
Nakonec si každý vyrobil berušku z papíru a drátků, která díky polohovatelným tykadlům dokázala dokonale udržet balanc.
Všichni odcházeli s pocitem, že těžiště už pro ně není žádná záhada.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 5. třídy
V druhé polovině září proběhla ve školní družině první celodružinová akce tohoto školního roku s názvem Bramborové dny. Děti se během těchto dnů zábavnou formou dozvěděly mnoho zajímavostí o bramboře – jak vypadá, kde a kdy roste, kdy se sklízí a jaké dobroty se z ní dají připravit.
Program byl pestrý a plný tvořivých i naučných aktivit. Žáci se naučili tematickou básničku, luštili křížovku, vyráběli bramborová tiskátka i krásné podzimní dekorace. Vyvrcholením celého projektu byla příprava bramborové pochoutky – děti si samy vyzkoušely brambory umýt, oloupat i nakrájet. Práce je velmi bavila a výsledná pochoutka chutnala naprosto skvěle.
Celá akce se setkala s velkým ohlasem a děti si bramborové dny opravdu užily.
Kateřina Kociánová
vedoucí školní družiny
V pondělí 29. 9. 2025 proběhl ve druhé třídě projektový den s názvem Klimáček. Prvním úkolem programu bylo zjistit, kdy je nám ve třídě dobře a kdy se nám ve škole nelíbí. Děti se shodly, že je příjemnější, když je nám ve škole dobře, proto následovala aktivita, kdy si měly zapsat své vlastní zájmy a dobré vlastnosti. Podle nich jsme pak jednotlivé spolužáky poznávali. Díky tomu jsme se dozvěděli spoustu kladných zajímavých informací o nás samotných.
Abychom měli rádi ostatní, musíme mít rádi sami sebe, bylo potřeba se naučit sebe sami slušně bránit před nepříjemnými situacemi. Následující scénky jsme si s dětmi podrobně rozebrali. To nás dovedlo k sestavení obrazu dobráka. Dobrák je námi "stvořen ideální člověk," kterému by se všichni druháci chtěli podobat. Víme, že je to obtížné a situace nejen ve škole ale i v samotném životě nám připravují různé zkoušky. Tyto zkoušky bychom rádi řešili V KLIDU - což si děti zvolily jako nejdůležitější heslo z celého programu.
Určitě jsme nevyléčili všechny neshody mezi sebou, ale máme návod, se kterým budeme dále pracovat, aby nám ve škole mezi sebou bylo dobře a všichni se zde cítili co nejvíce příjemně.
Mgr. Markéta Tesarčíková
třídní učitelka 2. třídy
Školní rok jsme v naší školní družině zahájili příjemným odpolednem plným pohody a smíchu. Pro děti jsme připravili promítání animovaného filmu Garfield ve filmu, který byl nejen zábavným, ale i pohodovým startem do nového školního roku.
Děti si užily chvíli klidu po prvních školních dnech, společně se zasmály dobrodružstvím oblíbeného kocoura a zároveň se nenuceně znovu sžily s kolektivem. Atmosféra byla velmi příjemná a pro některé děti to byla i první zkušenost s novými kamarády ve školní družině.
Věříme, že podobných společných zážitků nás během roku čeká ještě mnoho – ať už půjde o hry, tvoření, výlety nebo další filmové odpoledne. Těšíme se na spolupráci s Vámi i Vašimi dětmi.
S přáním pohodového školního roku.
Veronika Pitrová
vychovatelka školní družiny
Víš, jak se jmenuje obec, ve které žiješ nebo kam chodíš do školky? Na tyto otázky děti na začátku minulého týdne odpovídaly. Společně jsme se totiž věnovali tématu: Místo, kde žiji.
I přes nepřízeň počasí jsme si udělali procházku po obci. Děti poznávaly důležité a významné budovy, které denně míjejí - od obecního úřadu, pošty, školy, hasičskou stanici až po naší školku. Během cesty jsme si povídali o tom, k čemu tyto budovy slouží a proč jsou pro obec důležité.
Po návratu do školky na děti čekala práce s mapou. Nejprve děti na obrázcích poznávaly budovy, které již znaly z procházky. Tyto budovy vystřihly a společně se musely rozhodnout, kam je nalepit. Tento úkol nebyl úplně snadný, ale děti ho zvládly výborně. Do mapy poté pastelkami dokreslovaly další budovy a okolí.
Na závěr děti hádaly a dolepovaly další obrázky, které kompletně dotvořily celou mapku.
Díky této týdenní aktivitě děti nejen poznávaly své nejbližší okolí, ale také se učily pozorovat, zapamatovat si a následně ztvárnit to, co vidí kolem sebe.
Tento projekt děti velmi bavil a jsem nesmírně ráda, že jsme mohli pracovat společně. Děti se díky tomuto učí spolupracovat, respektovat pravidla a vytvářet společné zážitky.
Mgr. Pavlína Buchtová
třídní učitelka ve třídě Včelek
