Paní Pospíšilová vyprávěla dětem zajímavým a poutavým hlasem, četla ukázky ze své knihy a společně jsme si také zahráli malé divadlo podle příběhu. Děti byly velmi šikovné, aktivně se zapojovaly a moc se jim to líbilo.
Děkujeme paní spisovatelce Zuzaně Pospíšilové za krásné setkání a už se těšíme na další její knihy!
Do páté třídy zavítali Vojta a Soňa z Úžasného divadla fyziky z Brna, aby žákům ukázali, že fyzika může být opravdu zábavná. Společně si vysvětlili, co je to těžiště, a pomocí různých pokusů objevovali, jak funguje v praxi. Děti si samy vyzkoušely, kde mají své vlastní těžiště, a s nadšením sledovaly, jak se těžiště projevuje v pohybu i rovnováze.
Nakonec si každý vyrobil berušku z papíru a drátků, která díky polohovatelným tykadlům dokázala dokonale udržet balanc.
Všichni odcházeli s pocitem, že těžiště už pro ně není žádná záhada.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 5. třídy
V druhé polovině září proběhla ve školní družině první celodružinová akce tohoto školního roku s názvem Bramborové dny. Děti se během těchto dnů zábavnou formou dozvěděly mnoho zajímavostí o bramboře – jak vypadá, kde a kdy roste, kdy se sklízí a jaké dobroty se z ní dají připravit.
Program byl pestrý a plný tvořivých i naučných aktivit. Žáci se naučili tematickou básničku, luštili křížovku, vyráběli bramborová tiskátka i krásné podzimní dekorace. Vyvrcholením celého projektu byla příprava bramborové pochoutky – děti si samy vyzkoušely brambory umýt, oloupat i nakrájet. Práce je velmi bavila a výsledná pochoutka chutnala naprosto skvěle.
Celá akce se setkala s velkým ohlasem a děti si bramborové dny opravdu užily.
Kateřina Kociánová
vedoucí školní družiny
V pondělí 29. 9. 2025 proběhl ve druhé třídě projektový den s názvem Klimáček. Prvním úkolem programu bylo zjistit, kdy je nám ve třídě dobře a kdy se nám ve škole nelíbí. Děti se shodly, že je příjemnější, když je nám ve škole dobře, proto následovala aktivita, kdy si měly zapsat své vlastní zájmy a dobré vlastnosti. Podle nich jsme pak jednotlivé spolužáky poznávali. Díky tomu jsme se dozvěděli spoustu kladných zajímavých informací o nás samotných.
Abychom měli rádi ostatní, musíme mít rádi sami sebe, bylo potřeba se naučit sebe sami slušně bránit před nepříjemnými situacemi. Následující scénky jsme si s dětmi podrobně rozebrali. To nás dovedlo k sestavení obrazu dobráka. Dobrák je námi "stvořen ideální člověk," kterému by se všichni druháci chtěli podobat. Víme, že je to obtížné a situace nejen ve škole ale i v samotném životě nám připravují různé zkoušky. Tyto zkoušky bychom rádi řešili V KLIDU - což si děti zvolily jako nejdůležitější heslo z celého programu.
Určitě jsme nevyléčili všechny neshody mezi sebou, ale máme návod, se kterým budeme dále pracovat, aby nám ve škole mezi sebou bylo dobře a všichni se zde cítili co nejvíce příjemně.
Mgr. Markéta Tesarčíková
třídní učitelka 2. třídy
Školní rok jsme v naší školní družině zahájili příjemným odpolednem plným pohody a smíchu. Pro děti jsme připravili promítání animovaného filmu Garfield ve filmu, který byl nejen zábavným, ale i pohodovým startem do nového školního roku.
Děti si užily chvíli klidu po prvních školních dnech, společně se zasmály dobrodružstvím oblíbeného kocoura a zároveň se nenuceně znovu sžily s kolektivem. Atmosféra byla velmi příjemná a pro některé děti to byla i první zkušenost s novými kamarády ve školní družině.
Věříme, že podobných společných zážitků nás během roku čeká ještě mnoho – ať už půjde o hry, tvoření, výlety nebo další filmové odpoledne. Těšíme se na spolupráci s Vámi i Vašimi dětmi.
S přáním pohodového školního roku.
Veronika Pitrová
vychovatelka školní družiny
