V uplynulých dnech jsme se v naší třídě zaměřili na téma rodina.
Propojili jsme výtvarné, grafomotorické a praktické činnosti, abychom dětem hravou formou přiblížili, jak je rodina důležitá.
V ranním kruhu jsme si ukazovali na obrázcích jednotlivé členy rodiny a určovali jejich jména a postavení v rodině. Propojovali jsme jazykovou chvilku s cílem správného dýchání, artikulace a rozvojem komunikace (příběh: Rodina jede na výlet) společně s předmatematickými dovednostmi, kdy děti počítaly, kolik členů rodiny mají. Poslouchali jsme a tancovali na písničku "Muzikantská rodina" a děti se naučily také pohybovou říkanku "Co ta očka vidí".
V rámci grafomotoriky a nácviku správného držení tužky, koordinace oko - ruka a jemné motoriky byly dětem nabídnuty jako doplňková činnost pracovní listy zaměřené na toto téma. Děti také určovaly v pracovním listě, jaké činnosti doma dělá maminka a jaké tatínek a co mohou dělat ony samy.
Na závěr týdne si děti udělaly svůj vlastní domeček ze dřívek. Do domečku poté vlepily obrázek, do kterého nakreslily svou vlastní rodinu. Z této činnosti měly děti obrovskou radost a své domečky si mohly vzít proto domů na vyzdobení svých pokojíčků.
Rodina je pro děti bezpečným prostředím, kde se učí důležitým hodnotám, pravidlům a vztahům. Díky společným aktivitám, které jsme v naší třídě uskutečnili, mohly děti lépe pochopit, jaký význam má rodina a jak je důležité si navzájem pomáhat.
Mgr. Pavlína Buchtová
třídní učitelka ve třídě Včelek
Přihlášky na letní družinu vybíráme do pondělí 9. 6. 2025.
Kateřina Kociánová
vedoucí školní družiny
Tento týden jsme se s dětmi vydali do světa indiánů – nejen hravě, ale i s důrazem na rozvoj dovedností a poznávání nových kultur.
Společně jsme si povídali o životě indiánů, jejich způsobu života a tradicích. Děti si zkoušely vyrobit indiánské čelenky a náhrdelníky, kde si procvičily jemnou motoriku, práci s barvami i trpělivost při navlékání korálků. Výtvarně se vyjádřily při malbě indiána a při tvorbě totemu. Nechyběly ani pohybové hry inspirované přírodou a životem indiánů, které dětem přinesly radost z pohybu a pomohly jim zdokonalovat obratnost i schopnost spolupráce. Zaposlouchali jsme se také do rytmů tradiční indiánské hudby, díky čemuž si děti rozvíjely hudební vnímání a cit pro rytmus. Celý týden byl plný tvořivosti, poznávání a zážitků – a ukázal, že učení může být zábavné, smysluplné a dobrodružné zároveň.
Monika Chumchalová, DiS.
třídní učitelka Světlušek
Slunečné jarní odpoledne nás vylákalo ze školní družiny ven na školní hřiště, kde kolem budovy školy právě rozkvetly pampelišky. Kluci soutěžili, kdo najde největší pampelišku a děvčata začala s pletením. Proplétaly stonky květin jeden za druhým a pečlivě přidávaly další a další pampelišky.
Pampeliškový had nakonec měřil přes 24 metrů! A pampeliškového hada jsme si společně vystavili na školním hřišti.
Veronika Pitrová
vychovatelka školní družiny
