Víš, jak se jmenuje obec, ve které žiješ nebo kam chodíš do školky? Na tyto otázky děti na začátku minulého týdne odpovídaly. Společně jsme se totiž věnovali tématu: Místo, kde žiji.
I přes nepřízeň počasí jsme si udělali procházku po obci. Děti poznávaly důležité a významné budovy, které denně míjejí - od obecního úřadu, pošty, školy, hasičskou stanici až po naší školku. Během cesty jsme si povídali o tom, k čemu tyto budovy slouží a proč jsou pro obec důležité.
Po návratu do školky na děti čekala práce s mapou. Nejprve děti na obrázcích poznávaly budovy, které již znaly z procházky. Tyto budovy vystřihly a společně se musely rozhodnout, kam je nalepit. Tento úkol nebyl úplně snadný, ale děti ho zvládly výborně. Do mapy poté pastelkami dokreslovaly další budovy a okolí.
Na závěr děti hádaly a dolepovaly další obrázky, které kompletně dotvořily celou mapku.
Díky této týdenní aktivitě děti nejen poznávaly své nejbližší okolí, ale také se učily pozorovat, zapamatovat si a následně ztvárnit to, co vidí kolem sebe.
Tento projekt děti velmi bavil a jsem nesmírně ráda, že jsme mohli pracovat společně. Děti se díky tomuto učí spolupracovat, respektovat pravidla a vytvářet společné zážitky.
Mgr. Pavlína Buchtová
třídní učitelka ve třídě Včelek
Do naší třídy Včelek jsme pořídili nové pianino, které už nyní využíváme při každodenních činnostech s dětmi.
Pianino se stalo krásným obohacením našich hudebních aktivit - při zpívání, poslechu i společnému muzicírování. Zároveň ho využíváme také v pohybových chvilkách, kde děti mohou vnímat rytmus a přirozeně tak spojovat hudbu s pohybem.
Mgr. Pavlína Buchtová
třídní učitelka ve třídě Včelek
V loňském roce prvňáčci absolvovali program Stavitel města, na který volně navazuje projekt Malý architekt pro druháky. Začalo se opakováním znalostí, pojmů jako např. základová deska a vazba zdi, ve kterých žáci obstáli na výbornou. Následovala stavba domků ve skupinkách. Tady však pan architekt zjistil nedostatky v podobě chybějících dveří či oken na stavbách domečků. Bylo potřeba děti seznámit s technickým výkresem, vysvětlit pojmy jako nosná a obvodová zeď či vnitřní příčka. Podle tohoto výkresu si pak děti postavily domek a přidaly i další vybavení domu.
Za tuto náročnou práci byli odměněni diplomem Malého architekta.
Nyní už jako absolventi kurzu navrhovali vlastní dům podle své fantazie. Jak se dětem práce dařila, vidíte na fotkách.
Mgr. Markéta Tesarčíková
třídní učitelka 2. třídy
V úterý 17. září se u nás na škole konal tradiční Atletický den s podtitulem Závod o nejrychlejšího běžce. I letos jsme se mohli spolehnout na pomoc manželů Konečných a našich pedagogů, kterým patří velké poděkování za hladký průběh celé akce.
Ráno to sice vypadalo, že nám počasí nebude přát – zatažená obloha a bláto na trati nedávaly moc nadějí. Nakonec se ale vyčasilo a slunce pomohlo vykouzlit tu správnou sportovní atmosféru. Žáci se těšili, že si místo školních lavic užijí den plný pohybu a zábavy.
Soutěžilo se ve čtyřech disciplínách: běh na 60 metrů, běh na 500 metrů, skok z místa a oblíbený „postoj čápa“. Všichni účastníci se do závodů pustili s nadšením a předvedli skvělé výkony. Na závěr byli odměněni diplomy, medailemi a sladkostí, která potěšila nejen malé sportovce.
Celé dopoledne se neslo ve velmi příjemné a přátelské náladě. Děkujeme všem, kteří se na přípravě i průběhu akce podíleli, a už teď se těšíme na další ročník Atletického dne!
Kateřina Kociánová
vedoucí školní družiny
V úterý dopoledne jsme strávili zajímavé hodiny matematiky a logiky v prostorách Idealabu a DK ve Frenštátě pod Radhoštěm. Celou akci zorganizoval MAP Frenštát p.R., rovněž sponzoroval dopravu, za což velmi děkujeme.
Program byl rozdělen do dvou částí. Jedna část byla čistě praktická. Děti řešily hlavolamy, převody, stavby bez pomocí lepidel a provázků, skládání obrazců apod. Důležitá byla nejen koncentrace, ale i dávka představivosti či dobrá a přesná komunikace.
Druhá část začala prezentací počátků matematiky a počítání v dávné historii, 5 tis. let př.n.l. až do dnes, kdy se děti pokusily s pomocí AI vytvořit vlastní kalkulačku. Vše s dohledem a podporou zkušených matematiků. Musely se nejdříve „poprat“ se základními ovládacími mechanismy na PC, nahrazovat čárky písmeny a poté čísly. Vytvoření kalkulačky, užití důležitých značek a zkratek bylo cílem této části, kterou všechny děti zvládly s menšími či většími obtížemi.
Matematika nás provází všudy a vždy, proč tedy nezkusit i nové techniky se základními znalostmi zábavně.
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 4. třídy
