Strom života je název pro environmentální program společnosti Severomoravské vodovody a kanalizace Ostrava a.s.
Program je určen pro žáky 5. třídy a naše škola má s ním již několikaletou pozitivní zkušenost.
Žáci dostanou nelehký úkol - nacházejí v postapokalyptickém světě, kde je nedostatek pitné vody a oni mají zachránit jejich kmen před suchem.
Organizátoři rozdělí žáky do skupin a ty plní několik úkolů zaměřených na získávání pitné vody, její úpravu, čištění... Za splnění úkolů získávají kapky vody k záchraně životodárného stromu.
Na konci programu se žáci získali informace o vodní stopě, kterou má každý produkt (spotřeba vody potřebná na jeho výrobu).
Budoucí páťáci se již mohou těšit na nevšední zážitek.
Ing. Petr Černošek
ředitel
Dnešní dopoledne se naše školka proměnila v pohádkové království. Navštívilo nás Maňáskové divadlo Šternberk a přivezlo s sebou tři veselé příběhy: Budka v poli, Máša a medvěd, a u dětí oblíbená pohádka O Budulínkovi, který se ostatně jako vždy nechal napálit liškou, to ale naše bystré děti dobře věděly.
Děti sledovaly pohádky s velkým zájmem, smály se, tleskaly a mezi jednotlivými příběhy si stihly i zazpívat známé písničky. Bylo to kulturní dopoledne plné radosti.
Děkujeme divadýlku za skvělou atmosféru a těšíme se, až k nám opět zavítají.
Monika Chumchalová, DiS.
třídní učitelka ve třídě Světlušek
Oblíbeným tématem ve školce jsou "Zvířecí mláďata na jaře".
Celý týden jsme měli tematický zaměřený právě na toto téma. V ranním kruhu jsme si přečetli motivační pohádku o zvířátkách ze statku, která toto téma hezky zahájila.
Povídali jsme si o tom, kde zvířátka bydlí, jak se o ně starat, přiřazovali jsme mláďata k dospělým samcům a učili se je správně pojmenovávat.
Děti pracovaly i v pracovních listech, které byly zaměřeny na grafomotoriku, ale také na prostorovou orientaci a zrakovou percepci.
Dokreslovaly také ovci vlnu a krávě flíčky. Učili jsme se píseň "Když jsem já sloužil" a také jsme si procvičovali jazýček na hlásku Č - kdopak to mňouká na dvorečku - kočička, zkusme ji zavolat - čičiči, nalijeme kočičce mléčko, poslouchej, jak mléčko teče - Ť,Ť,Ť a další cvičení.
Pro děti bylo připraveno překvapení v podobě medového perníčku. Nejprve jsme udělali bílou polevu a poté si každé dítko vyzkoušelo, jak se takový perníček zdobí. Děti si tedy nazdobily svého zajíčka a domů si odnesly nejen své dílo, ale také ještě perníček, který pro děti upekla a nazdobila paní Dana Babincová z Frenštátu pod Radhoštěm.
Tato sladká tečka nám velmi mile zakončila toto krásné týdenní téma.
Mgr. Pavlína Buchtová
třídní učitelka ve třídě Včelek
Žáci čtvrté třídy vyjeli do autokempu ve Frenštátě pod Radhoštěm, aby otestovali své znalosti z dopravy. Než získali cyklistický průkaz, museli projít testem znalostí a praktickou jízdou.
Žáci se seznámili s povinnou výbavou kola, jako jsou brzdy, světla, odrazky a zvonek. Naučili se také kontrolovat stav kola před jízdou. Na dopravním hřišti si vyzkoušeli správné dávání znamení a bezpečnou jízdu.
Úspěšní absolventi si odnesli cyklistický průkaz a důležité znalosti pro bezpečný pohyb na silnici.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 4. třídy