Po pátečním deštivém dni se rozjasnila nejen obloha, ale i tváře všech, kteří se těšili na tradiční stavění májky před Obecním úřadem v sobotu 26. dubna. Žáci 2. třídy, kteří navštěvují pěvecký kroužek, si připravili pásmo oblíbených písní z pohádek, př. Dělání, dělání, následovaly známé melodie z let minulých a přídavkem pak lidové temperamentní písně doprovázené tanečkem. Zpěv doprovázel hrou na kytaru vedoucí kroužku Mgr. Pavel Hub a 2 děti rytmickými nástroji.
Spousta diváků si s dětmi zazpívala a nakažlivé Simsala bim pak znělo po zbytek odpoledne.
Krásný májový čas přejeme.
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 5. třídy
Nejzdrařilejší projekty návrhu nového uspořádání okolí základní školy byly oceněny. Z každé třídy zástupci obce vybrali tvůrce 2 návrhů, kteří byli před třídou oceneni a obdrželi i hodnotné ceny.
Doufáme, že žáky zaujala tato forma zapojení do veřejného plánování a nebude poslední.
Úprava venkovního prostoru napomůže jeho většímu využití pro potřeby školy a školní družiny a k větší bezpečnosti žáků.
Ing. Petr Černošek
ředitel
V úterý 15. dubna jsme s dětmi v první třídě prožívali program Stavitelé města. Děti se seznámily s pojmy kartograf, mapa, symbol na mapě, základová deska, vazba cihel a další. Vyzkoušeli si stavbu domu a nakonec i zakreslování staveb do slepé mapy. Program byl zakončen hrou na motivy monopoly, kdy si za aktivně "vydělané" kostky = stavební měna, mohli zakoupit různé "nemovitosti.
Nakonec zbyl i čas na zhodnocení aktivity a pohled na různé hospodaření s měnou vázanou na důležitost daných objektů.
Mgr. Markéta Tesarčíková
třídní učitelka 1. třídy
Jako každý rok proběhly v ŠD Velikonoční dílny. Žáci si mohli vyrobit kuřátko, ovečku nebo vajíčko a své výtvory si odnést domů.
Ve škole zároveň probíhal zápis do 1. třídy a tak se k nám přidali i naši malí předškoláci.
Mgr. Veronika Ermisová
vychovatelka školní družiny
Děti ze třídy Světlušek a Včelek se vydaly na velkou zahradnickou misi, a to do místního zahradnictví, kde měly za úkol vybrat ten správný strom na zahradu naší mateřské školy. Po spoustě nadšených nápadů padla volba na šeřík, strom, který voní jarem a má krásné květy. Děti měly radost, že vybraly strom, který je nejen hezký, ale také krásně voní.
Po návratu na školní zahradu začala opravdová zahradnická práce. Každý malý zahradník měl svou roli, kterou plnil s velkým nadšením. Společnou radostí jim bylo, když viděli, že je šeřík správně zasazen.
A co teď? Teď budeme s dětmi sledovat, jak náš zasazený strom roste a kvete. Kdo ví, třeba se jednou děti ke stromu vrátí a vzpomenou si, jak se podílely na tomto skvělém zeleném dobrodružství.
Monika Chumchalová, DiS.
třídní učitelka Světlušek
