Na plotě MŠ jsme pro Vás a Vaše děti připravili novou mikulášskou plotovku.
Tyto mikulášské aktivity Vám zpříjemní cestu do školky nebo ze školky domů.
Aktivity jsou voleny tak, aby u dětí procvičily veškeré vzdělávací oblasti a byly pro děti zábavné a atraktivní.
Monika Chumchalová, DiS.
třídní učitelka Světlušek
V úterý 26.11. se v naší mateřské škole uskutečnila logopedická depistáž, která byla zejména zaměřena na nejčastější řečovou vadu u dětí, a to na nesprávnou výslovnost hlásek.
Výslovnost u dětí je velmi důležitá pro správný mluvený projev a následné čtení a psaní. Tímto děkujeme paní Mgr. Petře Jurečkové za její ochotu tuto depistáž v naší MŠ uskutečnit.
Monika Chumchalová, DiS.
třídní učitelka Světlušek
Rádi bychom se s Vámi podělili o nadšení našich žáků 3., 4. a 5. třídy z nedávné návštěvy EDUbusu. Žáci se zapojili do vzdělávacích programů s digitálními technologiemi, kde si mohli vyzkoušet práci s ozoboty a stavebnicemi LEGO EDUCATION. Tento interaktivní přístup zpestřil výuku a přinesl mnoho radosti a nových znalostí. Odpoledne bylo věnováno vzdělávacímu programu pro naše učitele, kteří se také těší na další návštěvu EDUbusu.
Děkujeme za návštěvu a těšíme se na další společné zážitky!
Ing. Petr Černošek
ředitel
Co prospívá mozku a duševnímu zdraví? Kolik hodin denně bychom měli svému spánku dopřát, abychom další dny fungovali dle svých přání a potřeb? Jak se správně stravovat? „Potrava pro mentální pohodu“, což jsou záliby, sport, četba, ale i dobré kamarádské vztahy jsou mezi mnoha dalšími faktory, které ovlivňují fyzické a duševní zdraví.
Spoustu podobných otázek pokládaly pracovnice Zdravotnického ústavu v Ostravě žákům 5. třídy během zajímavého interaktivního programu, ve kterém se s žáky zaobíraly těmito tématy formou diskuse a práce s kartami, obrázky. Vysvětlili se nové pojmy, př. stereotyp, apatie, úzkost, vysoký krevní tlak apod., zdůraznily, jak i nepatrné množství alkoholu v birellu dětem škodí, jak zákeřné je množství cukru a kofeinu v kolových a energetických nápojích.
Řešili, co prospívá a neprospívá spánku, probrali negativní vliv modrého světla, teploty, stravy na kvalitu spánku a jeho impaktu na výkonnost dětí. Zajímavým bylo zcela určitě poznání, že pouhé dvě hodiny denně, které lidé stráví u mobilu, počítače či tabletu znamenají ukradených 38 dní života nonstop. V neposlední řadě se soustředili na sebepoznání a kladné charakterové vlastnosti.
Program splnil naše očekávání a těšíme se, že jej ve škole zase uvítáme.
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 5. třídy
Preventivní program Hygieny a čistoty rukou proběhl u prvňáků a druháků na naší škole už poněkolikáté. Pracovnice Zdravotního ústavu v Ostravě Markéta a Nikol děti nejdříve poutavou formou seznámily s možnostmi nákazy přenosu infekce mezi zvířaty a lidmi a lidmi navzájem. Následně si řekli něco o preventivních opatřeních či vhodném jednání při nákaze. Největšího zájmu u žáků se těšil pokus s čistotou našich rukou. Děti zkoumaly, jak moc jsou jejich ruce "čisté" - bez bacilů a špíny před a po řádném umytí rukou.
Mgr. Markéta Tesarčíková
třídní učitelka 1. třídy