Žáci čtvrté a páté třídy měli možnost zúčastnit se zajímavé besedy s lektorem Mgr. Lukášem Látalem, který se věnuje aktuálním tématům spojeným s riziky internetu a moderních komunikačních technologií.
Ve svém preventivním programu se zaměřil na důležitá témata, jako jsou kyberšikana, sexting, kybergrooming, netolismus, hoaxy a nástrahy různých sociálních sítí. Žáci se dozvěděli, jak rozpoznat nebezpečné situace a jak správně reagovat, pokud se s nimi setkají při používání mobilu nebo internetu.
Během besedy si žáci vyzkoušeli modelové situace a diskutovali o tom, jak by postupovali například v případě kyberšikany. Díky interaktivnímu přístupu si lépe uvědomili rizika digitálního světa a naučili se, jak se chránit.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 4. třídy
Snad každé dítě je soutěživé a rádo vyhrává. Tak jsme si pro žáky připravili soutěž ve skládání puzzlí. Soutěžily proti sobě dvojičky, které dostaly stejný motiv puzzlí.
Z každé třídy byl vždy jeden vítěz, který byl odměněn malou dobrůtkou a ponožkami.
Veronika Pitrová
vychovatelka
Žáci 4. třídy navštívili edukační program zaměřený na biblioterapii. Měli jedinečnou příležitost setkat se s autorem Dušanem Rušarem, který jim představil svou knihu Strakáč a Tioni.
Příběh knihy se dotýká tématu nemoci vitiligo, vyčleňování z kolektivu a posměchu. Autor poutavě propojoval děj s emocemi dětí pomocí různých otázek – ptal se jich, jak by se cítily, kdyby se jim někdo smál, komu by se svěřily a jak by reagovaly. Díky interaktivní formě se žáci aktivně zapojovali a zamýšleli se nad tímto důležitým tématem.
Ve třídě již dříve četli další autorovu knihu Zachariáš a studená voda, která se jim velmi líbila. Program tak navázal na jejich předchozí zkušenost s autorovou tvorbou. Celé setkání bylo pro děti velmi obohacující a pomohlo jim lépe porozumět empatii, přijetí odlišností a síle přátelství.
Poděkování patří samotnému autorovi Danielu Rušarovi za inspirativní setkání, stejně tak i sdružení MAP Frenštát pod Radhoštěm a knihovně ve Frenštátě pod Radhoštěm za organizaci tohoto programu.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 4. třídy
Poslední dva týdny jsme ve třídě Světlušek cestovali na oba póly naší zeměkoule – samozřejmě jen v představách, protože by nám jinak umrzly nosy! Děti se dozvěděly, že lední medvěd si vesele šlape po ledu na Arktidě, zatímco tučňáci si kloužou po břiše na Antarktidě, proto se nikdy nemůžou potkat. Abychom si vše dobře zapamatovali, tak jsme si vyzkoušeli docela složitou výtvarnou práci, kde děti namalovaly polární záři s ledním medvědem, a o pár dní později tučňáky s legračními zobáčky. Hráli jsme si na polární medvědy, pohybovali se po ledových krách, ale také jsme hopsali a klouzali se po břiše jako tučňáci.
Nakonec jsme si zopakovali nejdůležitější pravidlo: pokud někde uvidíme ledního medvěda a tučňáka spolu, znamená to jediné – někdo udělal chybu 😊.
Monika Chumchalová, DiS.
třídní učitelka Světlušek