Voda neživá
Voda jako jeden z nejdůležitějších elementů pro život ve třech skupenstvích byla tématem praktické výuky žáků 3. a 4. ročníku naší školy.
8. března jsme se autobusem dopravili do Ostravy Vítkovic. Svět techniky byl místem našeho pátečního vzdělávání. Skupina mladších žáků doplněných o několik čtvrťáků začala se zkoumáním pevného, kapalného i plynného skupenství vody v chemické laboratoři. Důležitá byla počáteční instruktáž o bezpečné práci a dodržování správných postupů při tání, práci s ohněm, chemickými pomůckami. Objevování těchto procesů, porovnávání se skutečností a zápis do vědeckého deníku, to vše zahaleno do bílých pracovních plášťů, děti velmi bavily. Věřme, že si vše také lépe uchovají v paměti.
Děti starší mezitím procházely dalšími dvěma patry, která nabízejí možnosti zkoumání lidského těla, ochrany životního prostředí, možností složité existence handicapovaných lidí – slepých, hluchých, imobilních. Rozmanitost expozic tak dávají možnost vyhovět zájmům všech návštěvníků – malých i dospělých, nejen najít ale i osahat si spoustu exponátů.
Skupiny se pak vyměnily a všichni tak měli možnost odnést si co nejvíce zážitků vyzkoušených na vlastních tělech či pomocí pokusů.
Přestože se do těchto prostor i několik dětí již dříve podívalo, výuka v laboratořích je stále atraktivní formou vzdělávání, kterou běžně nemohou zažít.
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 4. třídy