Základní škola

Aktuality

Informace

Informace

Vážení rodiče,
zde naleznete informace, které Vám byly zaslány na email.
  1. 25. a 26. října není stanoveno ředitelské volno.
  2. 27.- 29. října, během podzimních prázdnin, není v provozu školní družina.
  3. Prosím, proveďte kontrolu přístupů do Microsoft účtů, které jste obdrželi v loňském roce pro potřeby distanční výuky (1. třída v letošním školním roce). Pokud se do emailu nemůžete dostat, kontaktujte třídní učitelku Vašeho dítěte. Zajistíme restartování
    hesla. Ověření, prosím, proveďte do 1. listopadu.

Děkuji.

Za kolektiv pracovníků ZŠ a MŠ Tichá,

 
Ing. Petr Černošek 

ředitel ZŠ a MŠ Tichá

Previous Next

Věda ve školách

Dne 19. 10. 2021 se v rámci aktivit místního akčního plánu ORP Frenštát pod Radhoštěm uskutečnil program s názvem Týden vědy ve školách. Lektorky plán zrealizovaly v prostorech páté třídy v 5. a 6. vyučovací hodině. Žáci se dozvěděli nejenom to, že červená, žlutá a modrá jsou základní barvy. Kombinací základních barev vznikají další odstíny.

Když člověk vidí barvu objektu, rozlišuje i různé odstíny. Světlost a tmavost barvy chápeme jako hodnotu barvy (jas), pojmy živé a mdlé označují sytost.

Zamysleli jsme se nad tím, jaké je vnímání barevného spektra člověkem a některými zvířaty. Zajímavé je, že včely nevidí červenou barvu. Vnímají ji jako tmavě modrou. Psí svět je ochuzen o červenou a oranžovou, zato vidí skvěle modrou a fialovou. Kočky zase nevidí červenou a zelenou. Jejich svět je spíše modro hnědošedý.

Děti při pokusech používaly led světýlka ve třech barvách a různobarevné folie, které nepropouštěly některou barvu světla a působily jako filtr. Při posledním pokusu děti nabarvily pomocí fixů filtrační papír a brzy po vložení do vody sledovaly rozklad této barvy na jednotlivé složky barevného spektra.

Pokusy se dětem velice líbily.

 

Mgr. Darina Timková

třídní učitelka 5. třídy

Previous Next

Jak šel Matěj na trh

Jak šel Matěj na trh není jen věta z pohádky, ale také název lekce matematiky, která žáky seznamuje se starými mírami a způsoby jejich převodu na jiné jednotky.
Děti 4. r. si to vyzkoušely i prakticky na různých úkolech a nakonec obdivovaly kopie dukátů, grošů i zlaťáků.
 
Vtipným a zábavným způsobem v prostorách Muzea ve Frenštátě p. R. proběhla tato akce minulý týden v rámci školní výuky.
 
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 4. třídy
Previous Next

Projektová výuka v 1. třídě - PODZIM

Žáci v 1. třídě si vyzkoušeli vyučování trochu jinak.

Tématem byl podzim, který je už všude kolem nás. Děti se učily ve skupinkách, trénovaly spolupráci se spolužáky a mohly si navzájem pomáhat. To vše jim výborně šlo.

Do práce se zapojili všichni žáci, cvičili sčítání, čtení, vytvořili si draka a bavily je také aktivity s přírodninami.

 

Už se těšíme na další projekt.

 

Mgr. Dita Bezručová

třídní učitelka 1. ročníku

Previous Next

3D kino v 5. třídě

V páté třídě v rámci přírodovědy nám společnost Kino Alex 3D promítala vzdělávací film s názvem Polární medvěd.

Snímek je natočený v reálném prostředí kanadské Arktidy v průběhu jednoho roku. Kameramanům se podařilo zachytit chování těchto živočichů v různých situacích na ledě, ve vodě i na pevnině.

Žáci se dozvěděli, že v zimě je podmínkou k přežití spořádání čtyřiceti tuleňů. Vlivem tání ledovců byl medvěd nucen dostat se na pevninu. Ta byla vzdálená asi 500 kilometrů. Za deset dní a nocí se mu podařilo doplavat. Energii čerpal ze svých tukových zásob.

Všem žákům se líbilo zpracování v 3D podobě.

 

Mgr. Darina Timková

třídní učitelka 5. třídy

Cvičný požární poplach

Cvičný požární poplach

Hoří, hoří!

Toto zvolání se dnes neslo budovou školy.

Vyzkoušeli jsme si cvičný požární poplach a evakuaci osob.

Žáci a jejich třídní učitelky byli velmi rychlí a budovu opustili za 1 minutu a 2 sekundy.

 

Ing. Petr Černošek

ředitel ZŠ a MŠ Tichá