csendepluk
  • IČO: 70986479DS: 97zmifh

Aktuality

Aktuální informace z naší mateřské školy

Logopedická depistáž

Logopedická depistáž

V naší mateřské škole se snažíme předcházet logopedickým vadám a problémům z nich plynoucích. V mateřské škole je logopedické prevenci věnován prostor v jazykové výchově. Využíváme logopedická cvičení, říkanky i logopedické omalovánky, které snáze děti namotivují k procvičování určitých hlásek.

Navázali jsme také spolupráci s paní logopedkou Mgr. Petrou Jurečkovou. Paní logopedka přijela do mateřské školy, aby cíleně zahájila depistáž. Pracovala pouze s dětmi, u kterých rodiče napsali prohlášení, že mají o depistáž zájem. Na základě jejího vyšetření, dostane každý rodič diagnostikovaného dítěte zprávu.

My, pedagogové v mateřské škole, vnímáme potřebu logopedické prevence mezi zásadní faktory, které ovlivňují vývoj dítěte ve všech oblastech osobnosti. Proto jsem osobně ráda, že jsme v tomto školním roce mohli opět navázat spolupráci s paní logopedkou. 

 

Mgr. Pavlína Buchtová

vedoucí učitelka mateřské školy

Světlušky a Cvrčci ve vesmíru

Vesmírná jízda, kterou si děti mohly užít díky mobilnímu planetáriu ze Vsetína, přijela i k nám do Tiché.

Děti se dočkaly komentovaného programu, ve kterém se dozvěděly nové poznatky o Sluneční soustavě, hvězdách a souhvězdích a vesmíru. Dozvěděly se, k jakému účelu se využívá raketa a povídaly si také o kosmonautech ve vesmíru. V samotném závěru programu děti zhlédly pohádku „Se zvířátky o vesmíru“.

Program byl pro děti naučný i zábavný zároveň a naši malí kosmonauti si vesmírné bádání užili.

 

Mgr. Pavlína Buchtová

vedoucí učitelka mateřské školy

Cvrčci a Světlušky jako stavitelé města

V rámci Týdne vědy jsme domluvili pro děti workshop zaměřený na polytechniku. Lektor pan Ing. Slíva z Malé technické univerzity pro děti připravil devadesáti minutový program na téma "Stavitel města". Program byl zacílený primárně na předškolní děti. Avšak při velké absenci dětí jsme přizvali do práce i menší děti ze třídy Světlušek.

Děti na úvod poznávaly značky a mapu, poté si vyzkoušely práci kartografa a základy kartografie. Měly také možnost si postavit vlastní stavbu (hasičskou stanici, muzeum, nákupní středisko, atd.). Na závěr si děti vyzkoušely orientaci v prostoru, kdy překreslovaly města do mapy. Veškeré etapy programu na sebe hezky navazovaly a dětem se aktivity moc líbily. Každý "stavitel města" obdržel na závěr diplom o úspěšném absolvování předmětů.

 

Mgr. Pavlína Buchtová

vedoucí učitelka mateřské školy

Cvrčci v knihovně

Středeční ráno a dopoledne jsme strávili v knihovně ve Frenštátě pod Radhoštěm. Paní Bc. Martina Vroblová, která v knihovně pracuje jako knihovnice a lektorka, měla pro děti připravenou vzdělávací lekci s názvem "Vítáme podzim".

Děti si společně povídaly o ročním období, o počasí, jak se dobře na podzim obléci a v neposlední řadě také i o zvířátkách. Paní lektorka také četla dětem pohádku a děti měly možnost si dokonce půjčit obrázkové knihy a prolistovat je.

Na závěr lekce si děti na arch papíru společně nakreslily znaky podzimu. 

 

Mgr. Pavlína Buchtová

vedoucí učitelka mateřské školy

 

 

 

Podzim u Světlušek

Podzim u Světlušek

Podzimní čas jsme u Světlušek zahájili novými pohybovými říkankami, které se poté přenesly i do grafomotorické roviny.

Děti si na arch papíru procvičovaly jemné tahy voskovkami podle této říkanky: Vítr fouká do strání, větve do stran naklání, pohrává si s listím stromů, utíkejte rychle domů, tleskám tlesky, tlesky, až létají blesky. Vidíte, už leje, kdepak, slunce, kde je?

Cílem této aktivity bylo propojení říkanky s pohybem rukou. Děti si mohly také vyzkoušet práci na velké ploše papíru.     

 

Mgr. Pavlína Buchtová

vedoucí učitelka mateřské školy

Křemílek a Vochomůrka u Cvrčků

Čtvrteční dopoledne ve třídě Cvrčků zcela ovládli kamarádi z pařezové chaloupky.

V komunitním kruhu si děti poslechly pohádku "Jak Křemílek a Vochomůrka vařili šípkový čaj". S pohádkou jsme i nadále pracovali po celé dopoledne.

Děti si v rámci výtvarného bloku namalovaly pařezovou chaloupku a dokreslovaly poté obrázek Křemílka a Vochomůrky. K procvičení správného držení tužky a cvikům k uvolnění rukou jsme využili grafomotorický pracovní list zaměřený na krouživý pohyb (mícháme šípkový čaj pro Křemílka a Vochomůrku).

Na závěr se děti učily i básničku o kamarádech z pařezové chaloupky. Důraz byl kladen na správnou výslovnost a cit k recitaci.

 

Mgr. Pavlína Buchtová

vedoucí učitelka mateřské školy