csendepluk
  • IČO: 70986479DS: 97zmifh

Základní škola

Aktuality

Záchranná stanice v Bartošovicích

První dubnové dny využili žáci 2. a 3. třídy k výletnímu poznávání. Ve středu 3. 4. vyrazili hned ráno autobusem do Bartošovic, kde se nachází záchranná stanice živočichů. Počasí výletu přálo, protože už od rána svítilo sluníčko a nebe bylo úplně modré, a proto už v autobuse panovala velmi dobrá nálada a natěšení z výletního dne. 

Na místě se rozdělili do dvou pracovních skupin a začali s nadšením objevovat. Čekali je totiž hned dva programy. První program se týkal fungování stanice. Společně žáci zjistili, jak stanice funguje, jaká zvířata a jakým způsobem zachraňuje a proč je jejich práce tak potřeba. Seznámili se také s druhy, které tady na Novojičínsku a v okolí Odry žijí. Následovala samozřejmě prohlídka venkovních výběhu, kde si děti mohly prohlédnout živočichy, kteří ve stanici trvale žijí. Téměř všechna zvířata, která ve stanici žijí, mají nějaké následky po zranění, které jim přímo či nepřímo způsobil člověk, a nejsou proto již schopni žít ve volné přírodě. Děti měly ohledně zvířat velké množství dotazů, které jim lektor programu trpělivě zodpovídal. 

Druhý program se týkal ptáků a jejich hnízdění. Nejprve se děti seznámily s možnostmi, které ptáci využívají "k bydlení". Následovala praktická část, kde skupina společně s lektorkou vytořila krásnou ptačí budku. Budky si následně děti mohly odvézt do školy a už s nadšením okukují, na který strom v okolí školy budky přijdou. Na konci programů samozřejmě následovala možnost zakoupení suvenýrů na památku, kterou děti s nadšením využily. 

Oba programy byly pro děti naprosto skvěle připravené. Děti byly vtáhnuté do poutavého vyprávění, s nadšením pozorovaly všechna zvířata, otázek měly nespočet a informace jen hltaly. Poznatky, které si děti ze stanice odnesly, mohly být následně využity i ve vyučování, čímž se ještě více upevnily. Děti si z výletu odnáší nejen další krásné vzpomínky na své školní dny, ale také mnoho nových informací, které určitě s radostí předají svým rodinám. 

 

Mgr. Kateřina Horáková, DiS.
třídní učitelka 2. třídy

Egg hunt

Velikonoce se hlásí o slovo, přípravy jsou v plném proudu, oblékáme se do barev každého dne.

Jak je to s tradicemi a zvyky slavení Velikonoc – Easter v anglicky mluvících zemích se děti seznámily v hodinách anglického jazyka.

Druháčci a čtvrťáci měli obohacenou výuku o Egg hunt, čili hledání čokoládových vajíček v okolí školy. Radost měla i děvčata, která se, na rozdíl od našich zvyků, také zapojila do hledání.

Děti si malé překvapení s pohybem na čerstvém vzduchu velmi užily a těší se na svátky.

Přeji všem slunečné i zábavné Velikonoce.

 

Mgr. Marcela Žingorová

třídní učitelka 4. třídy

 

Čtenářské dílny

Čtenářské dílny v 1. třídě

Prvňáčci si během března prošli čtenářskými dílnami, ve kterých se seznámili s pojmy spisovatel, ilustrátor a byla jim nabídnuta hromádka knih vhodných k prvnímu čtení. Žáci si knížky s chutí prohlíželi, někteří se i začetli a zjistili, že knihy jsou zábava. Mnohé zaujaly encyklopedie a naučné knihy. Snad bude kniha dětem nejlepším přítelem. 
 
Mgr. Dita Bezručová
třídní učitelka 1. třídy
 

Čtenářské dílny ve 3. třídě

Měsíc březen je měsícem knihy. Jaké možnosti nám kniha nabízí? Proč bychom měli číst? A že čtení nemusí být jen nuda, o tom se přesvědčili třeťáci ve čtenářských dílnách. Diskutovali o vybraných dílech, hodnotili obsah knihy, četli si, soustředili se na ilustrace a přemýšleli třeba nad tím, jestli jim název nepřipomíná nějakou píseň či film? Na závěr pak knihu představili svým spolužákům a pověděli, komu by ji doporučili a zda by si ji sami přečetli. Třeťáci tedy doporučují: Bertík a Čmuchadlo, Standa a dům hrůzy, Hravocesta, Havětník a Rostlinopis.

Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 3. třídy

Soutěž v programování

Minulý týden jsme si hodinu Informatiky zpestřili závodem v programování.

Závod byl zajímavý také tím, že si jej připravili 2 žáci 5. třídy pro své spolužáky (Odřej Piskoř, Matyáš Kocián).

Kluci připravili pro spolužáky velkoformátovou dráhu, diplomy a medaile. Přípravě věnovali opravdu hodně času. K tomu skvěle využili i nových dovedností, které získali v počítačovém kroužku.

Závod nebyl lehký - propojoval programovací jazyk, angličtinu a prostorovou představivost. Ne vždy se soutěžícím dařilo, aby robot jel do míst, kde na něj čekaly potřebné body.

Roboti nám ukázali, že ne vždy je snadné tyto technologie ovládat, a také to, že nejsou zcela dokonalé. To však není důvod nepokusit se pochopit jejich fungování.

 

Ing. Petr Černošek

ředitel

Sférické kino

Do školy přijelo kino!

V tělocvičně čekal žáky 1. a 2. třídy program sférického kina – Čtyři roční období.

Tento vzdělávací animovaný film žákům objasnil, jakým způsobem a z jakého důvodu se střídají roční období.

Žáci 3. a 5. třídy měli téma Vesmír, čtvrťáci Molekulárium.

 

Mgr. Dita Bezručová

třídní učitelka 1. třídy

Voda neživá

Voda  jako jeden z nejdůležitějších elementů pro život ve třech skupenstvích byla tématem praktické výuky žáků 3. a 4. ročníku naší školy.

8. března jsme se autobusem dopravili do Ostravy Vítkovic. Svět techniky byl místem našeho pátečního vzdělávání. Skupina mladších žáků doplněných o několik čtvrťáků začala se zkoumáním pevného, kapalného i plynného skupenství vody v chemické laboratoři. Důležitá byla počáteční instruktáž o bezpečné práci a dodržování správných postupů při tání, práci s ohněm, chemickými pomůckami. Objevování těchto procesů, porovnávání se skutečností a zápis do vědeckého deníku, to vše zahaleno do bílých pracovních plášťů, děti velmi bavily. Věřme, že si vše také lépe uchovají v paměti.

Děti starší mezitím procházely dalšími dvěma patry, která nabízejí možnosti zkoumání lidského těla, ochrany životního prostředí, možností složité existence handicapovaných lidí – slepých, hluchých, imobilních. Rozmanitost expozic tak dávají možnost vyhovět zájmům všech návštěvníků – malých i dospělých, nejen najít ale i osahat si spoustu exponátů.

Skupiny se pak vyměnily a všichni tak měli možnost odnést si co nejvíce zážitků vyzkoušených na vlastních tělech či pomocí pokusů.

Přestože se do těchto prostor i několik dětí již dříve podívalo, výuka v laboratořích je stále atraktivní formou vzdělávání, kterou běžně nemohou zažít.

 

Mgr. Marcela Žingorová

třídní učitelka 4. třídy