- 2. a 4. třída - 15:30
- 1., 3. a 5. třída - 16:00
Pokud máte ve škole více dětí, kontaktujte třídní učitelku a domluvte se s ní na předání informací.
Sledujeme aktuální epidemickou situaci, pokud dojde ke změně situace, budeme Vás informovat.
Za kolektiv základní školy,
Ing. Petr Černošek
ředitel ZŠ a MŠ Tichá
Ing. Petr Černošek
ředitel ZŠ a MŠ Tichá
- 25. a 26. října není stanoveno ředitelské volno.
- 27.- 29. října, během podzimních prázdnin, není v provozu školní družina.
- Prosím, proveďte kontrolu přístupů do Microsoft účtů, které jste obdrželi v loňském roce pro potřeby distanční výuky (1. třída v letošním školním roce). Pokud se do emailu nemůžete dostat, kontaktujte třídní učitelku Vašeho dítěte. Zajistíme restartování
hesla. Ověření, prosím, proveďte do 1. listopadu.
Děkuji.
Ing. Petr Černošek
ředitel ZŠ a MŠ Tichá
Dne 19. 10. 2021 se v rámci aktivit místního akčního plánu ORP Frenštát pod Radhoštěm uskutečnil program s názvem Týden vědy ve školách. Lektorky plán zrealizovaly v prostorech páté třídy v 5. a 6. vyučovací hodině. Žáci se dozvěděli nejenom to, že červená, žlutá a modrá jsou základní barvy. Kombinací základních barev vznikají další odstíny.
Když člověk vidí barvu objektu, rozlišuje i různé odstíny. Světlost a tmavost barvy chápeme jako hodnotu barvy (jas), pojmy živé a mdlé označují sytost.
Zamysleli jsme se nad tím, jaké je vnímání barevného spektra člověkem a některými zvířaty. Zajímavé je, že včely nevidí červenou barvu. Vnímají ji jako tmavě modrou. Psí svět je ochuzen o červenou a oranžovou, zato vidí skvěle modrou a fialovou. Kočky zase nevidí červenou a zelenou. Jejich svět je spíše modro hnědošedý.
Děti při pokusech používaly led světýlka ve třech barvách a různobarevné folie, které nepropouštěly některou barvu světla a působily jako filtr. Při posledním pokusu děti nabarvily pomocí fixů filtrační papír a brzy po vložení do vody sledovaly rozklad této barvy na jednotlivé složky barevného spektra.
Pokusy se dětem velice líbily.
Mgr. Darina Timková
třídní učitelka 5. třídy