MŠ si pro vás letos připravila podzimní zpestření. Podzimní ,,plotovka´´ na plotu MŠ je plná různých úkolů, které si společně s dětmi můžete splnit a zpříjemnit si tak cestu do školky, nebo ze školky domů. Tyto úkoly jsou tvořeny tak, aby u dětí rozvíjely kreativitu a děti díky nim objevovaly kouzlo podzimu.
Cílem je plnění zajímavých úkolů, poznávání aktuálního ročního období a posílení spolupráce mezi dětmi a rodiči.
Věříme, že se dětem i rodičům budou úkoly líbit, a cesta do školky bude o to příjemnější.
Monika Chumchalová, Dis.
třídní učitelka Světlušek
Škola se nově zapojila do projektu Nadace České spořitelny Den pro školu. Cílem projektu je, aby odborník z praxe představil svou profesi a možná tak inspiroval žáky k jejich dalšímu směřování.
V pátek do 4. a 5. třídy zamířila zaměstnankyně banky s cílem seznámit žáky se základy hospodaření s penězi.
Přiblížila nám termíny běžného bankovnictví, nakládání s penězi nebo čím vším lze platit.
Na závěr měli žáci odpovídat na probrané otázky v aplikaci Kahoot.
Budeme se těšit na další inspiraci.
Veronika Pitrová
vychovatelka
V úterý jsme uspořádali sportovní den, kterého se zúčastnili žáci základní školy a děti z mateřské školky. Pro všechny byly připraveny čtyři disciplíny: běh na 60 metrů, běh na 500 metrů, stoj čápa a skok z místa. Atmosféra byla plná nadšení a všichni soutěžící se pustili do závodů s velkou chutí.
Běh na 60 metrů proběhl svižně a děti se předháněly v rychlosti, zatímco u delšího běhu na 500 metrů ukázaly svou výdrž. Stoj čápa vyžadoval trpělivost a rovnováhu, ale i ti nejmenší to skvěle zvládli. Závěr patřil skoku z místa, kde si každý zkusil, jak daleko dokáže skočit.
Počasí nám přálo, sluníčko svítilo a teplota byla ideální pro venkovní aktivity.
Celý den se vydařil, děti byly spokojené a užívaly si každý okamžik. Společně jsme prožili krásný sportovní den plný radosti a pohybu.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 4. třídy
Diagnostika v MŠ je klíčovým nástrojem pro sledování vývoje dětí. Díky pedagogické diagnostice mohou pedagogové lépe přizpůsobit vzdělávací programy a metody práce s dětmi, což vede k efektivnějšímu rozvoji jejich dovedností, schopností a sociálních interakcí. Diagnostika také může sloužit k odhalení možných vývojových problémů, ale také k podpoře talentovaných dětí, které mohou potřebovat náročnější úkoly.
MŠ nyní zavádí nově zakoupený program iSophi, který bude používán pro provádění diagnostiky. iSophi je moderní nástroj k usnadnění a zpřesnění diagnostiky, a zároveň poskytuje detailní a strukturované informace o vývoji dětí. Zavedení programu iSophi do MŠ přináší inovaci v této oblasti a otevírá nové možnosti pro efektivní sledování vývoje dětí.
Monika Chumchalová
třídní učitelka Svělušek
Ve středu 18. 9. si žáci 2. a 3. třídy zpestřili vyučování návštěvou Divadla loutek v Ostravě, kde měli možnost shlédnout představení Začarovaná hruška.
Pohádka na lidové motivy vypráví příběh chalupnice Kači, která získala kouzlo, jímž zabrání tomu, aby jí nezvaní hosté kradli ze stromu hrušky sladké jako med. Když na hrušeň vyleze zloděj, zůstane na stromě jako přilepený. Příběh tohoto divadelního představení už dopředu napovídal, že se děti budou velmi dobře bavit a nebylo tomu jinak. Celá pohádka byla proložena veselými písničkami, zábavnými scénkami, ale i ponaučením na závěr.
Výlet do divadla je vždy milým zpestřením, které děti ocení a i tentokrát tomu tak bylo.
Mgr. Kateřina Horáková, DiS.
třídní učitelka 3. třídy