Aktuality

Aktuální informace z naší školy

Previous Next

Cvrčci a Světlušky jako stavitelé města

V rámci Týdne vědy jsme domluvili pro děti workshop zaměřený na polytechniku. Lektor pan Ing. Slíva z Malé technické univerzity pro děti připravil devadesáti minutový program na téma "Stavitel města". Program byl zacílený primárně na předškolní děti. Avšak při velké absenci dětí jsme přizvali do práce i menší děti ze třídy Světlušek.

Děti na úvod poznávaly značky a mapu, poté si vyzkoušely práci kartografa a základy kartografie. Měly také možnost si postavit vlastní stavbu (hasičskou stanici, muzeum, nákupní středisko, atd.). Na závěr si děti vyzkoušely orientaci v prostoru, kdy překreslovaly města do mapy. Veškeré etapy programu na sebe hezky navazovaly a dětem se aktivity moc líbily. Každý "stavitel města" obdržel na závěr diplom o úspěšném absolvování předmětů.

 

Mgr. Pavlína Buchtová

vedoucí učitelka mateřské školy

Informace

Informace

Vážení rodiče,
zde naleznete informace, které Vám byly zaslány na email.
  1. 25. a 26. října není stanoveno ředitelské volno.
  2. 27.- 29. října, během podzimních prázdnin, není v provozu školní družina.
  3. Prosím, proveďte kontrolu přístupů do Microsoft účtů, které jste obdrželi v loňském roce pro potřeby distanční výuky (1. třída v letošním školním roce). Pokud se do emailu nemůžete dostat, kontaktujte třídní učitelku Vašeho dítěte. Zajistíme restartování
    hesla. Ověření, prosím, proveďte do 1. listopadu.

Děkuji.

Za kolektiv pracovníků ZŠ a MŠ Tichá,

 
Ing. Petr Černošek 

ředitel ZŠ a MŠ Tichá

Previous Next

Věda ve školách

Dne 19. 10. 2021 se v rámci aktivit místního akčního plánu ORP Frenštát pod Radhoštěm uskutečnil program s názvem Týden vědy ve školách. Lektorky plán zrealizovaly v prostorech páté třídy v 5. a 6. vyučovací hodině. Žáci se dozvěděli nejenom to, že červená, žlutá a modrá jsou základní barvy. Kombinací základních barev vznikají další odstíny.

Když člověk vidí barvu objektu, rozlišuje i různé odstíny. Světlost a tmavost barvy chápeme jako hodnotu barvy (jas), pojmy živé a mdlé označují sytost.

Zamysleli jsme se nad tím, jaké je vnímání barevného spektra člověkem a některými zvířaty. Zajímavé je, že včely nevidí červenou barvu. Vnímají ji jako tmavě modrou. Psí svět je ochuzen o červenou a oranžovou, zato vidí skvěle modrou a fialovou. Kočky zase nevidí červenou a zelenou. Jejich svět je spíše modro hnědošedý.

Děti při pokusech používaly led světýlka ve třech barvách a různobarevné folie, které nepropouštěly některou barvu světla a působily jako filtr. Při posledním pokusu děti nabarvily pomocí fixů filtrační papír a brzy po vložení do vody sledovaly rozklad této barvy na jednotlivé složky barevného spektra.

Pokusy se dětem velice líbily.

 

Mgr. Darina Timková

třídní učitelka 5. třídy

Previous Next

Jak šel Matěj na trh

Jak šel Matěj na trh není jen věta z pohádky, ale také název lekce matematiky, která žáky seznamuje se starými mírami a způsoby jejich převodu na jiné jednotky.
Děti 4. r. si to vyzkoušely i prakticky na různých úkolech a nakonec obdivovaly kopie dukátů, grošů i zlaťáků.
 
Vtipným a zábavným způsobem v prostorách Muzea ve Frenštátě p. R. proběhla tato akce minulý týden v rámci školní výuky.
 
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 4. třídy
Previous Next

Slet dráčků v ŠD

Ve čtvrtek 14.10. se školní družina vypravila pouštět draky na kopec Kopelčák.

Vítr foukal a dráčci létali ostošest.

 

Akce se vydařila díky pěknému počasí, žáci byli spokojeni.

 

Kateřina Kociánová

vedoucí vychovatelka školní družiny

Previous Next

Projektová výuka v 1. třídě - PODZIM

Žáci v 1. třídě si vyzkoušeli vyučování trochu jinak.

Tématem byl podzim, který je už všude kolem nás. Děti se učily ve skupinkách, trénovaly spolupráci se spolužáky a mohly si navzájem pomáhat. To vše jim výborně šlo.

Do práce se zapojili všichni žáci, cvičili sčítání, čtení, vytvořili si draka a bavily je také aktivity s přírodninami.

 

Už se těšíme na další projekt.

 

Mgr. Dita Bezručová

třídní učitelka 1. ročníku